سعید امانی: توطئه‌ای منطقه‌ای بر علیه خلق کُرد در حال اجراست

​​​​​​​سعید امانی عضو رهبری کومله اعلام کرد توطئه‌ای منطقه‌ای بر ضد خلق کُرد در حال اجراست که هر چهار کشور اشغالگر کردستان در آن سهیم هستند. تنها راه مقابله با این توطئه اتحاد نیروهای کردستانی است

سعید امانی عضو رهبری کومله اعلام کرد توطئه‌ای منطقه‌ای بر ضد خلق کُرد در حال اجراست که هر چهار کشور اشغالگر کردستان در آن سهیم هستند. تنها راه مقابله با این توطئه اتحاد نیروهای کردستانی است.

 

سعید امانی عضو شورای رهبری شاخه کردستان حزب کمونیست ایران در مورد آخرین رخدادهای سیاسی کردستان و حمله‌های اشغالگرانه‌ی دشمنان خلق کُرد با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داد.

سعید امانی گفت: یک توطئه‌ی منطقه ای توسط کشورهای ایران، ترکیه، عراق و سوریه بر ضد خلق کُرد در جریان است.

 

وی در ادامه گفت: ماه گذشته نشستی سه جانبه توسط ایران، ترکیه و روسیه در تهران انجام شد، در این نشست در تهران توطئه‌ای با رضایت هر چهار کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه برنامه ریزی شد. با موشک به مقرهای حزب دمکرات در کویه حمله شد، همزمان سه زندان سیاسی اعدام شدند.

 

امانی در ادامه‌ی سخنانش گفت: این حملات نشان داد که دولتهای اشغالگر تصمیم خود را در مورد خلق کُرد گرفته‌اند، هر جایی که مبارزه باشد آنان با آن می‌جنگند. به همین دلیل در حال حاضر ضروریست که احزاب کُرد در هر چهار بخش کردستان به مقابله با این توطئه بپردازند.

 

سعید امانی در پایان سخنانش گفت: تنها راه مقابله با این نقشه‌ها و توطئه‌ها اتحاد داخلی کردهاست. اتحاد نیروهای سیاسی بسیار حائز اهمیت است. به عنوان نمونه هم صدایی احزاب روژهلات در مورد اعدام سه زندانی سیاسی نشان داد که هم صدایی چقدر موثر است و خلق کُرد در روژهلات با اعتصابی سراسری پاسخی در خور به رژیم ایران دادند که هرگز رژیم ایران انتظار چنین پاسخی را نداشت.