سه فعال دیگر کردستانی میحط زیست بازداشت شدند

​​​​​​​بازداشت فعالین مدنی و محیط زیستی در شهرهای مختلف روژهلات کردستان همچنان ادامه دارد. گزارش‌‌ها حاکسیت که طی چند روز گذشته ۳ فعال محیط زیست اهل سنه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده‌اند

بنابر گزارش خبرگزاری فرات روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه/ ١٧ اکتبر، نیروهای امنیتی به منزل دو برادر فعال محیط زیست اهل سنه به نام‌های شوگرد و زانیار گلابی یورش برده و ضمن تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسائل شخصی آنها، نامبردگان را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل کرده‌اند.

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، بامداد روز دوشنبه ۳۰ مهرماه/ ٢٢ اکتبر، وریا خسروی، فعال محیط زیستی و از زندانیان سیاسی توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌ است.

 

وریا خسروی در آبان ١٣٩٠  توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۴ سال حبس محکوم و بعد از سپری کردن این محکومیت از زندان آزاد شده بود. نامبرده که آن زمان به همراه دو عضو دیگر انجمن سبز کردستان بازداشت شده بود، در زمان بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه جهت اخذ اعترافات تلوزیونی تحت شکنحه شدید قرار گرفته بود.