سوداگری روس‌ها بر سر عفرین؛ ترکیه با ۶٩ فروند جنگنده به عفرین حمله کرد

ارتش اشغالگر ترکیه امروز ساعت ۱۶ به ‌وقت محلی عفرین را بمباران کرد. هواپیماهای جنگی ترکیه مرکز عفرین ، شِرا ، شِرآوا ، راجو و بلبله را هدف حملات هوایی قرار داد

ارتش اشغالگر ترکیه امروز ساعت ۱۶ به ‌وقت محلی عفرین را بمباران کرد. هواپیماهای جنگی ترکیه مرکز عفرین ، شِرا ، شِرآوا ، راجو و بلبله را هدف حملات هوایی قرار داد. این در حالی‌ست که افکار عمومی جهان در مقابل این اقدامات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه سکوت اختیار کرده‌اند.

 

پس از اینکه اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، در اظهاراتی عفرین را به حمله‌ی نظامی تهدید کرد، یکی از مسائلی که بیشتر از همه مورد مناقشه قرار گرفت این بود که " آیا روسیه اجازه‌ی همچین عملیاتی را به دولت ترکیه می‌دهد یا نە؟"

 

بر اساس گزارشات در نتیجه‌ی حملات هوایی ارتش ترکیه علیه عفرین ۱۰ غیرنظامی از جمله دو کودک به شدت زخمی شده‌اند.

 

به گفته‌ی یکی از فرماندهان عالی‌رتبه‌ی ارتش ترکیه، در "نشست سوداگری عفرین با ادلب" از سوی روسیه و رژیم ترکیه دستور صادر شد که با ۶۹ فروند هواپیمای جنگی علیه عفرین حمله‌ی هوایی صورت بگیرد.

 

پس از آغاز بمباران‌‌ هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه، روسیه نیروهای نظامی خود را از عفرین به عقب راند. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، روسیه و رژیم ترکیه با همکاری یکدیگر مناطقی را به عنوان هدف برای بمباران مشخص کرده‌اند که در میان این مناطق، پایگاه نظامی "منیخ" در شرق عفرین و همچنین انبارهای گازوئیل عفرین وجود دارند.

 

پس از حمله‌ با هواپیماهای جنگی، ارتش ترکیه قصد نمود تا از راه زمینی روستای "بالین" واقع در منطقه‌ی بلبله وارد خاک سوریه شود اما با پاسخ کوبنده‌ی نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ، حمله‌ی زمینی نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه با شکست مواجه شد.

 

مراد کاراییلان هشدار داده بود

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان‌ـ پ.ک.ک دیروز طی سخنانی در سترک تی‌وی، در رابطه با حملات دولت ترکیه علیه عفرین موارد مهمی را بیان کرده بود.

 

کاراییلان اعلام کرده بود که هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه با دستوری که از روسیه دریافت کرده‌اند، علیه عفرین حمله‌ی هوایی ترتیب داده‌اند.

کاراییلان در سخنانش تصریح کرده بود:" ما مسئولان روسیه را فرامی‌‌خوانیم که در توطئه‌ی قتل‌عام دولت ترکیه علیه خلق کُرد همکاری ننماید و اگر مداخله‌ای انجام گیرد، برای قدرت برتری نظیر روسیه این اقدام یک خیانت محسوب می‌شود. در عفرین نیروهای نظامی ارتش روسیه حضور دارند و در جنگ با داعش با نیروهای ی.پ.گ و ق.س.د همکاری نموده‌اند. اگر روسیه رسما اعلام کند که از دولت ترکیه حمایت می‌کند و اگر به جنگنده‌های هوایی ارتش ترکیه اجازه‌ی حمله صادر کند، این به معنی خیانت است ."