سوریه، روسیه و ایران توان کنترل داعش در غرب و جنوب سوریه را از دست داده‌اند

​​​​​​​تبهکاران داعش هنوز کنترل ۴ هزار کیلومتر مربع از دشت‌های جنوب سوریه را در دست دارند. آنان به حملات خود علیه نیروهای رژیم سوریه ادامه می‌دهند و در یک ماه اخیر قریب ٧٠ نظامی رژیم سوریه را کشته‌اند.

تبهکاران داعش هنوز کنترل ۴ هزار کیلومتر مربع از دشت‌های جنوب سوریه را در دست دارند. آنان به حملات خود علیه نیروهای رژیم سوریه ادامه می‌دهند و در یک ماه اخیر قریب ٧٠ نظامی رژیم سوریه را کشته‌اند. دولت سوریه، نظامیان ایران و ارتش روسیه عملا در جنگ با داعش ناتوان مانده‌اند

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه حملات گروه تبهکار داعش در مناطق بیابانی جنوب سوریه را تحت نظر قرار داده و می‌گوید:" ارتش روسیه، نیروهای رژیم سوریه و رژیم ایران نمی‌توانند مانع حملات نظامی سازمان دولت اسلامی (داعش) در مناطق وسیع از کوه ابو رجمین در شمال شرقی تدمور تا بخش غربی دیرالزور شوند، اینچنین داعش در منطقه‌ای به وسعت ۴ هزار کیلومتر مربع سازماندهی حملات به مقرهای نظامیان رژیم سوریه را ادامه می‌دهد."

 

این مرکز حقوق بشری که دفتر آن در لندن واقع شده است در مورد موفقیت نیروهای ق.س.د و پایان دادن به لوث داعش در مناطق شرق و شمال سوریه در ٢٣ مارس ٢٠١٩ گزارشی را منتشر کرده بود.

 

در ادامه گزارش مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه آمده است:"پس از اعلام رسمی پیروزی بر داعش در مناطق شرق فرات، این سازمان [داعش] با افزایش حملات خود در خاک سوریه [جنوب کشور] به جامعه بشری پیام می‌دهد. علی‌رغم کاهش حملات در مناطق تحت کنترل ق.س.د، اما در مناطق غرب فرات و دشت‌های جنوب سوریه بر حملات خود در مساحتی ۴ هزار کیلومتری افزوده است."

 

این مرکز آمار حملات تبهکاران داعش علیه نظامیان رژیم سوریه را جمع‌آوری کرده و می‌گوید که از ٢۴ مارس تا ٢٠ آوریل دست‌کم ۶٩ نظامی سوریه در حملات داعش کشته شده‌اند.