سوزدار آوستا: استقبال و بدرقه گریلاها در شنگال پرشکوه بود

سوزدار آوستا عضو شورای ریاست کل ك.ج.ك در همین رابطه به مداخله فوری پ.ک.ک برای نجات ایزدی‌ها از یک قتل‌عام بزرگ در زمان هجوم گروه ضد بشری داعش در آگوست ٢٠١۴ اشاره کرده و می‌گوید پ.ک.ک بدون آنکه تردیدی به دل راه دهد در آن روزهای دشوار گریلاهای....

گریلاهای حزب کارگران کردستان که سال ٢٠١۴ برای دفاع از ایزدی‌های شنگال در شمال عراق راهی این منطقه شدند چند روز پیش در حالی شنگال را ترک کردند که ایزدی‌ها برای دفاع از خویش آموزش دیده و خطر داعش از بین رفته است. سوزدار آوستا عضو شورای ریاست کل کنفدرالیسم جوامع کردستان می‌گوید احساسات ایزدی‌ها در مراسم بدرقه گریلاها حاکی از پیوند عمیق میان آنها بود.

 

به دنبال آنکه پ.ک.ک اعلام کرد گریلاهای خود را از شنگال خارج می‌کند، تصاویری بدست آمد که تألم ایزدی‌های ساکن این منطقه را نشان می‌داد. ایزدی‌ها با تشکیل صفوف طولانی، با گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار که در چهار سال گذشته دفاع جانانەای از آنها انجام دادند خداحافظی کردند. پ.ک.ک اعلام کرده است در صورت هر حملەای به شنگال، مجددا به این منطقەی کردستان در میان مرزهای سوریه و عراق بازخواهد گشت.

 

سوزدار آوستا عضو شورای ریاست کل ك.ج.ك در همین رابطه به مداخله فوری پ.ک.ک برای نجات ایزدی‌ها از یک قتل‌عام بزرگ در زمان هجوم گروه ضد بشری داعش در آگوست ٢٠١۴ اشاره کرده و می‌گوید پ.ک.ک بدون آنکه تردیدی به دل راه دهد در آن روزهای دشوار گریلاهای خود را عازم شنگال کرد.

 

وی می‌افزاید: وقتی گریلاهای یژاستار وارد منطقه شدند مردم می‌گفتند یک زن چگونه می‌تواند تفنگ بردارد و در برابر جانیان داعش بجنگد. گریلاهای یژاستار با فدا کردن جانشان در راه دفاع از زندگی، به الگو بدل شدند و به ایزدی‌هایی که با توحش روبرو مانده بودند امید بخشیدند. میزان تأثیرگذاری به قدری بود که زنان ایزدی‌ها هم نیروی دفاعی خود را سازمان دادند و حتی مبارزان " ی.ژ.ش" برای جنگ با داعش خود را به رقا رساندند.

 

سوزدار آوستا با اشاره به ارتقای سطح آگاهی عمومی و سازمان‌یافتگی ایزدی‌ها در طول چند سال گذشته می‌گوید نهادهای دمکراتیكی در شنگال تأسیس شده و ایزدی‌ها برای جلوگیری از تکرار فجایع پیشین باید سرنوشت خود را در دست بگیرند.