سپاه مدعی شد تجهیزات تازه‌اش را در کوهستان شاهو امتحان کرده است

​​​​​​​سپاه پاسداران شهرستان کامیاران اقدام به قطع تلفن ثابت روستاهای اطراف کوهستان شاهو کرده و همچنان با استقرار گسترده نیروهای خود اين منطقه را ميليتاريزه کرده است

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، سپاه پاسداران به دلایل نامعلوم از روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه به مدت چهار روز کلیه تلفن‌هاي ثابت‌ روستاهاي اطراف کوهستان شاهو در شهرستان کامیاران را قطع کرده و نیروهای سپاه مستقر در شاهو اقدام به آزمایش سلاح‌های جدید در این مناطق حفاظت شده کرده‌اند.

 

چندین تن از ساکنین روستاهای مناطق اطراف شاهو در گفتگو با شبكه حقوق بشر كردستان اظهار داشتند كه علیرغم اعلام پایان رزمایش امنیتی سپاه در کوهستان شاهو اما بخش گسترده‌ای از این نیروها همچنان در کوهستان شاهو مستقر هستند و در اين مدت چندين پایگاه‌های نظامی جدید را در اين منطقه احداث كرده‌اند.

 

به گفته این روستایيان، بعد از قطع چند روزه تلفن ثابت روستاهای اطراف شاهو، صدای انفجارهای شدیدی در كوهستان‌های شاهو شنیده شده است. سپاه پاسداران چنین انفجارهایی را به آزمایش سلاح‌های جدید خود نسبت داده است.

 

گفتنی است از سال ۱۳۸۷ تاکنون سپاه پاسداران به بهانه مبارزه با نیروهای احزاب کُردی، با ساخت پایگاه‌های نظامی در ارتفاعات کوه‌های شاهو و کوسالان و همچنين انجام عملیات‌های نظامی گسترده در آن، بخشی گسترده‌ای از این مناطق كه به عنوان مناطق حفاظت شده شناخته شده‌اند را تخریب کرده است.