سپاه پاسداران برای سرپوش گذاشتن بر قتل دو شهروند سناریوسازی کرده است

روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه درگیری‌هایی در منطقه مرزی چالدران روی داد که منجر به جانباختن چهار تن از اعضای یکی از احزاب کُرد و دو شهروند غیرنظامی شد.

روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه درگیری‌هایی در منطقه مرزی چالدران روی داد که منجر به جانباختن چهار تن از اعضای یکی از احزاب کُرد و دو شهروند غیرنظامی شد.

 

به دنبال این درگیری سپاه اعلام کرد که پس از قتل دو تن از ساکنین بومی منطقه توسط نیروهای کرد، دست به عملیات علیه آنان زده است. چهار مبارز در جریان این عملیات جان خود را از دست دادند.

 

شبکه حقوق بشر کُردستان طی گزارشی در اینباره نوشته است غروب روز چهارشنبه خودروی سواری یک شهروند آذری به نام “سعید اسماعیل‌یار” اهل روستای “تولکی تپه سی” از توابع ماکو در جاده فرعی منطقه آبگرم از توابع چالدارن در حین حرکت توسط نیروهای سپاه اورمیه هدف تیراندازی قرار گرفت.

 

این شهروند آذری به همراه یک شهروند کُرد به نام “مجید دالایی میلان” دو سرنشین جلوی این خودرو بودند و چهار تن از اعضای یکی از احزاب کُرد نیز چهار سرنشین صندلی عقب بودند. این خودرو توسط نیروهای سپاه شناسایی شده و به همین دلیل بدون اخطار قبلی، همه سرنشیان این خودرو مورد هدف قرار گرفتند و هر 6 سرنشین آن جانباختند.

 

به دنبال قتل این دو شهروند توسط نیروهای سپاه و از ترس اعتراضات مردم منطقه به این کشتار، فرماندهان سپاه با تماس با خانواده این دو شهروند ادعا کردند که فرزندان آنان توسط این چهار از نیروهای احزاب کرد کشته شده و نیروهای آنان نیز بعد از اطلاع از این قضیه به منطقه اعزام شده و هر چهار فرد مهاجم را به قتل رسانده‌اند.

 

یکی از نزدیکان خانواده مجید دالایی میلان گفته است، سناریوی ساخته شده توسط سپاه برای قتل این دو شهروند غیرنظامی در حالی صورت گرفته که جنازه این دو شهروند از ترس بروز اعتراضات شهروندان آذری و کُرد در این منطقه با فاصله یک روز به خانواده‌ها تحویل داده شد. همچنین گلوله‌های که به بدن آنان اصابت شده نیز نشانگر قتل این دو شهروند توسط اسلحله‌ی نیروهای سپاه می‌باشد که توسط حفاظت اطلاعات سپاه از پرونده پزشکی قانونی خارج گردیده است.

 

سپاه پاسداران برای سرپوش گذاشتن بر قتل این دو شهروند، به خانواده آنان اعلام کرده که آنها از سوی جمهوری اسلامی ایران شهید محسوب میشوند و خانواده آنان تحت پوشش بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.

 

گفته می‌شود خانواده‌های مقتولین خواستار پیگرد عاملین سپاه و محاکمه و مجازات آنها شدەاند.