سی و پنج ارتشی ترکیه در جولمرگ، شرنخ و سِرت از سوی گریلاهای کردستان کشته شدند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق طی گزارشی از کشته شدن سی وپنج ارتشی ترکیه در نتیجه عملیات نیروهای گریلا در عرصه‌های مبارزاتی جولمرگ، شرنخ و سِرت شمال کردستان سخن به میان آورده است

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق طی گزارشی از کشته شدن سی وپنج ارتشی ترکیه در نتیجه عملیات نیروهای گریلا در عرصه‌های مبارزاتی جولمرگ، شرنخ و سِرت شمال کردستان سخن به میان آورده است

 

بنا بر گزارش مذکور نیروهای گریلا در چهارچوب کارزار انقلابی شهید پیروز و شهید آگری در جولمرگ ساعت ٢٠:۴٠ روز ١٨ ژوئن/ ٢٨ خرداد کاروان نظامیان دشمن را هدف حمله قرار داده و یک خودرو زرهی از نوع کرپی را منهدم کرده و به خودرو دیگر زرهی از نوع کبرا آسیب وارد کردند. کشتن ١٢ ارتشی ترکیه در این عملیات محرز شده است. ارتش ترکیه پس از حملات توپخانه‌های به منطقه اجساد کشته و زخمی‌های خود را با تعدادی آمبولانس از منطقه خارج کرده است.

 

از سوی دیگر در تلە انفجاری نیروهای گریلا برای یگان ویژه ارتش ترکیه در اطراف پایگاه گمان منطقه چله ساعت ٢٠:٣٠ روز ١٨ ژوئن/٢٨ خرداد خودرو عادی حامل نظامیان منهدم شد و خودرو زرهی هم بشدت آسیب دید. ١۵ ارتشی ترکیه در این عملیات گریلایی به هلاکت رسیده‌اند.

 

پنج نظامی در سه موضع دشمن از پای درآمدند

ساعت ۴:١۵ روز ١٩ ژوئن/٢٩ خرداد نیروهای گریلا به مواضع دشمن در تپه علی‌شیر منطقه گوَر حمله کرده و سه موضع را هدف قرار دادند. کشتن چهار ارتشی در این حمله محرز شده است و ساعت ١٣:٣٠ همان روز، یک ارتشی دیگر هم از سوی تک‌تیراندازان گریلا کشته شده است.

 

سه بلدوزر ارتش به آتش کشیده شدند و دو ارتشی از پای درآمدند

در تداوم کارزار انقلابی شهید دلال و شهدای بستا نیروهای گریلا روز ١٨ ژوئن/٢٨ خرداد سه دستگاه بولدوزر متعلق به ارتش ترکیه را حین کار در سد ایلسو به آتش کشیدند. نیروهای گریلا روز ١٩ ژوئن در پاسخ به انجام عملیات نظامی ارتش در منطقه با سربازان ترکیه تله انفجاری کار گذاشته و دو ارتشی حین انفجار مین کنار جاده‌ای را کشتە‌اند.

 

ه.پ.گ همچنین از مرگ یک ارتشی دیگر حین انفجار بمب کنار جاده‌ای در منطقه چراو ایالت سِرت در روز ١٩ ژوئن خبر داده است. در این عملیات دو نظامی هم زخمی شده‌اند.