سیامند معینی و گریلاهای ی.ر.ک روز جهانی کارگر را گرامی‌ داشتند

ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر در مراسمی نظامی که با شرکت یگان‌های مدافع شرق کردستان-ی.ر.ک در مناطق حفاظتی مدیا برگزار شد شرکت نمود. در این مراسم زیلان تانیا رییس مشترک کودار و شورش آلان فرمانده ی.ر.ک نیز حضور داشتند

سیامند معینی ریاست مشترک پژاک، ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر و همچنین خاطره‌ی شهدای جانباخته در این ماه را گرامی داشت. معینی با بیان اینکه ماه مه در جنبش آزادیخواهی کردها به عنوان ماه شهدا نامگذاری شده است، ماه مقاومت، تلاش و فعالیت و ماه کارگران را به رفقای انقلابی، کارگران و آزادی‌خواهان تبریک گفت.

 

رییس مشترک پژاک گفت: ۱۳۰ سال پیش در شیکاگو کارگران قیام کردند و به خیابان‌ها آمدند و به سیستم سرمایه‌داری که حاصل کار و رنج آنان را استثمار می‌کرد نه گفتند. به خاطر این قیام تاریخی ما هر ساله این روز را گرامی می‌داریم.

سیامند معینی خاطر نشان کرد، "این روز، روز کارگران و ملت‌های ستمدیده است و ما هم به مثابه جنبشی سوسیالستی و آزادی‌خواهانه این روز را به کارگران و خلق‌های آزادی‌خواه تبریک می‌گوییم."

 

ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان اظهار کرد: "این ماه تنها مختص به کارگران نیست، در واقع در این ماه ده‌ها، صدها و هزاران انسان انقلابی در راه رسیدن به آزادی و برابری به شهادت رسیدند. ما یاد و خاطره‌ی این انقلابیون را گرامی می دارم و تا رسیدن به پیروزی به مبارزه ی خود ادامه می دهیم".

 

معینی سپس با یادآوری شهادت شش گریلای مرکز رسانه و مطبوعات پژاک و پنج شهید جانباخته در کوهستان‌های دالاهو و همچنین اعدام چهار انقلابی کردستان در زندان‌های رژیم استبدای جمهوری اسلامی ایران در این ماه گفت:"ما در راه آزادی کارگران و ستمدیدگان شهدای زیادی تقدیم خلقمان نمودیم. شهید ودات آمَد و شهید آرگش کارزان از نمونه‌های بارز مبارزات و تلاش و کوشش ما هستند و در همین راستا در کوهستان‌ها مبارزه علیه نابرابری، استثمار و استعماری که بر خلق ما تحمیل شده است ادامه دارد و در شهرها و زندان‌های جمهوری اسلامی نیز مقاومت هایی زیادی شکل گرفت که باعث تغییر فضای حاکم بر زندان‌های ایران گردیده است. در اینجا بود رفقای انقلامی ما اثبات کردند که مقاومت زندگی ‌است. رفیق فرهاد وکیلی، فرزاد کمانگر، شیرین علم‌هولی و علی حیدریان که نمونه‌ای از این مقاومت‌ها در زندان هستند."

 

ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان همچنین یادو خاطره بیژن جزنی و رفقایش را گرامی داشته و افزود:"در این ماه انسان‌های انقلابی و مبارزه زیاد دیگری در راه آزادی و برابری جان خود را فدا کرده‌اند. نه تنها در این حزب بلکه در جنبش‌های آزادی‌خواه و برابری‌خواه دیگر ایران می‌توان به آنان اشاره کرد. بیژن جزنی و ده‌ها شخصیت انقلابی دیگر که جان خود را فدای آزادی و مساوات‌طلبی برای جامعه کرده‌اند از آن جمله هستند." وی سپس به مقاومت اعتصاب غذا در کردستان پرداخت:"در این ماه می‌بینید که انسانی انقلابی همانند لیلا گوون انقلابی پدید آورد است و همه‌ی مرزها را درنوردیده است و بدل به نماد و نمونه‌ی انقلابی زنان کرد شده است و این جای افتخار است. باید احترام زیادی به کسانی که در اعتصاب غذای گسترده که برای نابودی فاشیسم و آزادی کردستان به سر می‌برند قائل شد."

 

سیامند معینی رییس مشترک حزب حیات آزاد کردستان در خاتمه سخنان خویش با تأکید بر تداوم راه شهیدان برای نیل به جامعه‌ برابر و آزاد گفت:"به دشمنان و استعمارگران کردستان اعلام می‌کنیم که نمی‌شود دیگر کردستان مستعمره بماند. تمامی فرزندان کردستان برای آزادی و برابری آحاد جامعه تلاش و مبارزه می‌کنند. در پایان روز جهانی کارگر را بر تمامی رفقا و آزادیخواهان، مبارزان تبریک می گویم و پیمان می‌بندیم که راه آنان را تحقق پیروزی ادامه دهیم."