سیلی سخت نیروهای گریلا به عاملان حمله به مادران کُرد؛ ١۴ ارتشی ترکیه کشته شدند

نیروهای گریلای ه.پ.گ/یژاستار در پاسخ حمله زورگویی‌ و یورش رژیم استعمارگر ترک به مادران کرد عملیاتی نظامی انجام دادند. در حملات گریلایی به سربازان ترک ١۴ نظامی دشمن کشته شدند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق-ه.پ.گ در رابطه با عملیات اخیر گریلایی در شمال و جنوب کردستان اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است که نیروهای گریلا در ایغدر و برادوست تعدادی دیگر از اشغالگران را از پای درآورده‌اند.

 

'پاسخ به حمله بر مادران کرد داده شد'

در اطلاعیه آمده است:

"نیروهایمان ساعت ۶ بامداد روز ٢۴ آوریل علیه سربازان اشغالگر ترک مستقر در تپه‌ی آیدینلر در استان ایغدر عملیاتی را به انجام رساندند، این حمله در چهارچوب کارزار پیروزی انقلابی صورت گرفته و در منطقه سرحد ادامه خواهد یافت. این حمله گریلایی در پاسخ به شکنجه مادران کرد از سوی رژیم ظالم ترک بویژه در منطقه گبزه به انجام رسیده است. در عملیات مذکور یک زره پوش ارتش ترک هدف قرار گرفت، راننده خودرو زرهی و سرنشینان آن در حین فرار آماج نیروهای گریلا قرار گرفتند. همچنین مواضع و سنگرهای دشمن در این تپه هدف ضربات سهمگین گریلا قرار گرفت. در مجموع ١١ سرباز دشمن كشته و ١٠ سرباز دیگر زخمی شدند. ارتش ترک پس از این عملیات پیروزمندانه گریلایی با استفاده از هلی‌کوپترهای جنگی کبرا و پهپادهای تجسسی اجساد کشته و زخمی‌های خود را از منطقه خارج کرد. در درگیری و حملات هوایی دشمن هیچگونه آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."

 

سه ارتشی ترک در سیدکان از پای درامدند

مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در رابطه با عملیات نیروهایش در جنوب کردستان هم می‌افزاید:"در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا ساعت ١۴ روز ٢۴ آوریل نیروهای ما به مواضع ارتش ترک در تپه کفورته واقع در سیدکان جنوب کردستان حمله کردند. در این حمله ضربات سختی بر دشمن وارد شد. در نتیجه حمله مذکور ٣ سرباز از مجموع ۵ سرباز مستقر در این تپه کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. دشمن پس از این حمله گریلایی اقدام به توپباران عرصه درگیری کرد و ساعت ١۶ هم با هواپیماهای جنگی منطقه را بمباران کرد اما هیچ زیانی به گریلاهایمان وارد نشد.

 

حملات هوایی به گابار و آواشین

ه.پ.گ در ادامه می‌گوید:"هواپیماهای جنگنده ارتش غاصب ترک ساعت ١٠ روز چهارشنبه (٢۴ آوریل) روستای گسه در منطقه گاره و ساعت ١۶:١٠ همین روز مروانوس آواشین واقع در مناطق دفاعی مدیا را بمباران کردند. در حملات هوایی ذکر شده هیچگونه آسیبی به نیروهایمان نرسید، اما به مزارع و باغ ساکنان روستای گسه زیان وارد گردید."