شبکه‌ مجازی اینستاگرام برای بازار داعش آزاد است برای مبارزه دمکراتیک کردها ممنوع!

اینستاگرام در حالی جنبش دمکراتیک و آزادیخواه خلق کُرد را محدود می‌کند که خود به بازاری برای فروش برده‌های جنسی‌ تبدیل شده است و تحقیقات نشان می‌دهد که این شبکه به سلامت جسمی و روانی جوانان آسیب می‌رساند

شبکه‌ی اجتماعی(!) اینستاگرام که دارای میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا می‌باشد، طی اقدامی همسو با سیاست‌های فاشیستی دولت ترکیه و ایران، پُست‌های اینستاگرامی مربوط به رهبر خلق‌ کُرد عبدالله اوجلان و جنبش آزادیخواهی خلق کُرد را از صفحاتی که اقدام به انتشار آن کرده‌اند، حذف می‌کند.

 

شبکه‌ی اینستاگرام طی هفته‌های اخیر دستکم ٣ پست پیج خبرگزاری فرات | فارسی را در این شبکه با بهانه قوانین امنیتی خود حذف کرده است. در یکی از پست‌ها جملاتی از رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان بدین مضمون نقل شده است: عصر سرمايه‌ی مالی، اوج فروپاشی اقتصاد و جامعه است. با هيولای ديوانه‌ی جامعه‌ستيز، انسان‌ستيز و طبيعت‌ستيزی روبه‌رو هستيم كه تقريباً نيمه‌ی جامعه را بيكار نموده، تحت نام اقتصادِ تسليحاتی توليد ابزارهای نابودكننده را به حالت بخش بنيادين اقتصادی درآورده، تنها در راستای سودبری هدفمند است، ارتباطی با نيازهای ضروری جامعه ندارد، محيط‌زيست را تخريب كرده و تمامی منابع طبيعت و جامعه را به منبع سود تبديل نموده است.

 

چنین اقدامی از سوی شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام که حتی مطالبی با محتوای دمکراسی‌خواهانه را نیز سانسور می‌کند، نشان از همکاری میان دولت‌های متبوع آن با دولت‌های فاشیست و دیکتاتور دارد که دارای منافع مشترک بوده و برای مقابله با خلق کُرد در یک جبهه قرار گرفته‌اند.

 

اینستاگرام در حالی جنبش دمکراتیک و آزادیخواه خلق کُرد را محدود می‌کند که خود به بازاری برای فروش برده‌های جنسی‌ تبدیل شده که بیشتر آنان را داعش از خلق ایزدی به گروگان گرفته و تصاویر آنان را برای فروش به اروپاییان در صفحات اینستاگرام به نمایش می‌گذارد.

 

همچنین طبق تازه‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته در بریتانیا، این شبکه‌ی اجتماعی با انتشار تصاویر و ویدیوهای نامناسب، بیشترین تاثیر منفی را بر سلامت روانی جوانان دارد و به تصویر ذهنی کاربران از بدن خود تاثیر منفی می‌گذارد به گونه‌ای که در یک نظرسنجی ۹۰ درصد زنان عنوان کرده‌اند که از بدن خود راضی نیستند و این سیاست دقیقا هم‌راستا با سیاست کالاسازی بدن زنان توسط نظام سرمایه‌داری جهانی می‌باشد.

 

با در پیش گرفتن چنین سیاست‌هایی از سوی اینستاگرام که تصاویر و متن‌های مربوط به مطالبات دمکراتیک خلق کُرد را سانسور کرده و همچنین با توجه به فیلتر شبکه‌ی اجتماعی تلگرام از سوی رژیم ایران می‌توان گفت که اینستاگرام به عنوان شرکتی وابسته به فیس‌بوک، با حکومت‌های فاشیست ایران و ترکیه پیمان همکاری امضا کرده است.