شرق کردستان در همبستگی با عفرین به میدان‌ها برگشت

شهروندان ساکن در شهرهای شرق کردستان با استقبال از فراخوان کمیته‌های شهری " همبستگی ملی با مقاومت عفرین" به میادین و خیابان‌ها آمدند تا یکبار دیگر اتحاد و انسجام خلق کُرد را به دوستان و دشمنان اثبات نمایند.

شهروندان ساکن در شهرهای شرق کردستان با استقبال از فراخوان کمیته‌های شهری " همبستگی ملی با مقاومت عفرین" به میادین و خیابان‌ها آمدند تا یکبار دیگر اتحاد و انسجام خلق کُرد را به دوستان و دشمنان اثبات نمایند.

 

علیرغم تشدید فشارها و استقرار نیروی انتظامی و لباس شخصی رژیم ایران در میادین اصلی، شهروندان شهرهای شرق کردستان از ساعت ١٧ به وقت محلی گردهم آمده و با سردادن شعارهای "زنده باد مقاومت عفرین"، "زنده باد ی.پ.گ/ی.پ.ژ" و "مرگ بر اردوغان" همبستگی خود را با مقاومت تاریخی عفرین به نمایش گذاشتند.

 

گزارشها از شهرهای کامیاران، مریوان، ماکو، بانه، سنه، سقز، بوکان، مهاباد، سلماس و تهران حاکی از حضور مردم در خیابان‌ها و معابر اصلی بود. هزاران نفر از خلق میهن‌دوست کامیاران درگردهمایی خودجوش مردمی در میدان امام شافعی شعار "زنده باد مقاومت عفرین" و "مرگ بر اردوغان" سردادند.

 

از مریوان هم خبر می‌رسد که گردهمایی حمایت از عفرین با دخالت مأموران رژیم اشغالگر ایران به خشونت کشیده شده و دست کم هفت تن بازداشت شده‌اند. منبعی آگاه از مریوان به خبرگزاری فرات گفت که زنان در گردهمایی مریوان نقش پیشاهنگ را برعهده داشتند. هویت هفت تن از فعالان مدنی مریوان که حین تجمع امروز در حمایت از عفرین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند عبارتند از:

عدنان حسن‌پور

آرمان غفوری

محمد دانش

فرامرز محمدی

ناصح باخشی

دیار یزدانی

احمد ایران پناە

 

خبرها از شهر سنه حاکی از تدابیر شدید امنیتی از سوی نیروهای سرکوبگر رژیم ایران می‌باشد. رژیم ایران چند ساعت قبل از موعد برگزاری گردهمایی میادین و معابر تعیین شده برای آن را به کنترل خویش درآورده بود. از سنه خبر می‌رسد که دست‌کم دو نفر که هویت آنان هنوز محرز نیست بازداشت شده‌اند.

 

در شهر بانه هم میهن‌دوستان سعی در برگزاری گردهمایی نمودند که با حمله نیروهای انتظامی روبرو شدند. تصاویر منتشر شده از میدان جهاد حاکی از استقرار نظامیان رژیم ایران در این محوطه می‌باشد.

 

در خوی و سلماس نیروهای رژیم ایران میادین اصلی و ورودی‌های شهر را به کنترل خویش درآوردند و مانع گردهمایی بیش از دو نفر شدند. از خوی خبر می‌رسد که نیروهای پلیس راه مانع عزیمت روستائیان منطقه به شهر و شرکت در گردهمایی‌ها شدند.

 

میهن‌دوستان شهر بوکان از ساعت ١٧ در میدان فرمانداری گردهم آمدند که با حمله نیروهای انتظامی روبرو شدند و گردهمایی به خیابان‌های اطراف کشیده شد. بوکانی‌ها شعارهای "زنده‌باد مقاومت عفرین" سردادند.

 

در سقز هم علیرغم جو سنگین امنیتی شهروندان با حضور در میدان هَلو خواهان برگزاری گردهمایی بودند که با یورش نیروهای امنیتی مواجه گردیدند و جمعیت را ناچار کردند که منطقه را ترک کنند.

 

میهن‌دوستان ساکن تهران هم با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی که حاکی از همبستگی با مقاومت تاریخی عفرین بود در مقابل سفارت رژیم ترکیه-لانه جاسوسی- گردهم آمدند. نیروهای سرکوبگر رژیم به شرکت کنندگان که اغلب آنان را زنان تشکیل می‌دادند حمله ور شدند و آنان را ناچار به ترک محل کردند.

 

از سوی دیگر کمیته‌های شهری "همبستگی ملی با مقاومت عفرین" اعلام کرده‌اند که فردا سه‌شنبه در تمام شهرها و روستاهای شرق کردستان آتش چهارشنبه سوری را برای اتحاد و انسجام مابین روژهلات و روژاوا برمی‌افروزند و تمام میادین و خیابانها را به عرصه همصدایی با مقاومت عفرین مبدل می‌نمایند.