شرق کردستان در پنجمین روز اعتصاب سراسری بسر می‌برد

اعتصاب بازار و اصناف که روز یکشنبه هفته جاری از جوانرو و بانه آغاز شده بود در پنجمین روز همچنان ادامه دارد و به شهرهای دیگر هم گسترش یافته است. مسئولان دولتی اقدام به تقویت نیروهای سرکوبگر در شهرهای بانه، مریوان و سردشت نموده‌اند

اعتصاب بازار و اصناف که روز یکشنبه هفته جاری از جوانرو و بانه آغاز شده بود در پنجمین روز همچنان ادامه دارد و به شهرهای دیگر هم گسترش یافته است. مسئولان دولتی اقدام به تقویت نیروهای سرکوبگر در شهرهای بانه، مریوان و سردشت نموده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فرات، بازار و مغازها در شهرهای جوانرو، بانه، مریوان، سقز، سردشت و پیرانشار برای پنجمین روز در اعتصاب بسر می‌برند، وعده‌‌های مسئولین محلی حکومت ایران هنوز عملی نشده است.

 

سعید جلیلی نماینده علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در شورای امنیت ملی شب گذشته به بانه رفت و در مسجد جامع این شهر برای پایان دادن به اعتصاب با مردم سخن گفته بود. شرکت کنندگان در مسجد خواهان رسیدگی فوری به وضع معیشت مردم از سوی دولت ایران و احترام به حق حیات خود شدند.

کسبه و بازاریان بانه در گردهمایی مقابل فرمانداری این شهر شعارهایی را در تداوم اعتصاب تا دستیابی به نتیجه مطلوب سردادند. از جوانرو خبر می‌رسد که راهپیمایی بسوی فرمانداری این شهر آغاز شده است.

نیروهای سرکوبگر و مزدوران محلی در شهرهای بانه و مریوان به حالت آماده باشد درآمده‌اند. از شهر سنه هم گزارشی مبنی بر استقرار نیروهای نظامی و لباس شخصی در میادین اصلی دریافت شده است.

 

کاسبکاران و بازاریان معترض در جوانرو، بانه و مریوان با پهن‌ کردن سفره‌های نمادین در معابر و خیابانها سیاست‌های فقیرتر کردن کردها از سوی جمهوری اسلامی علیه را محکوم کردند.

 

مسدود کردن معابر مرزی کولبری و افزایش تعرفه‌های گمرکی، رونق تجاری در کردستان را دچار رکود کرده و درآمد هزاران نفر از کولبران، کاسبکاران و بازاریان شهرهای کُردستان که کاملا وابسته به واردات کالا می‌باشد را قطع نموده است.