شش ارتشی ترکیه در سیدکان و آمد کشته شدند

در عملیات گریلایی نیروهای ه.پ.گ و یژاستار یک اشغالگر در جنوب کردستان کشته و ۵ تن زخمی شدند. همچنین در ضد حمله‌ی نیروهای گریلا در آمَد پنج سرباز ترکیه کشته شدند.

مرکز اطلا‌ع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در رابطه با حملات گریلایی به نظامیان رژیم اشغالگر ترکیه در شمال و جنوب کردستان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

 

در اطلاعیه آمده است که در نتیجه حمله گریلایی ساعت ١۶ روز یکشنبه (٢٨ آوریل/٨ اردی‌بهشت) به مواضع ارتش غاصب ترک در تپه للیکان یک سرباز کشته و ۵ سرباز دیگر زخمی شده‌اند. نیروهای دشمن پس از این عملیات پیروزمندانه منطقه را آماج حملات خمپاره‌ای قرار دادند. همچنین هواپیمای بدون سرنشین بایراکدار دشمن که درصدد حمله به گریلاها بود هدف قرار گرفت. ه.پ.گ خاطرنشان کرد که در درگیری مذکور آسیبی به نیروهای آنان نرسیده است.

 

همچنین در ضد حمله نیروهای گریلا در منطقه شهید رمزی عرصه آمد، روز ٢۴ آوریل/ ۴ اردیبهشت سربازان ترکیه که در حال تحرکات نظامی علیه گریلاهای کردستان بودند هدف قرار گرفته و ۵ ارتشی دشمن از پای درآمده‌اند.

 

۵ گریلا شهید شدند

ه.پ.گ در ادامه اطلاعیه می‌گوید: "نیروهایمان ساعت ٧:٣٠ روز ٢۵ آوریل در روستای ملا از توابع فارقین با نظامیان دشمن درگیر شدند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این درگیری که از صبح تا حوالی ظهر ادامه یافت محرز نیست. رفقایمان عزیز، چکدار، باهوز، فرهاد و زازا تا آخرین گلوله علیه دشمن جنگیدند و در بمباران به شهادت رسیدند.

 

رفقا عزیز، باهوز، چکدار، فرهاد و زازا با اعتقادی راسخ جنگیدند و ضرباتی سهمگین را بر دشمن وارد کردند. یاد و خاطره این رفقا را گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم که مبارزه آزادی را به پیروزی برسانیم. جزئیات بیشتر در مورد مشخصات رفقا را بزودی اعلام خواهیم کرد."

 

حمله هوایی به زاپ

ه.پ.گ در پایان اطلاعیه از حملات هوایی روز یکشنبه ٢٨ آوریل به منطقه چمچو در عرصه زاپ مناطق دفاعی مدیا خبر داده و می‌گوید که بمباران مذکور زیانی به گریلا وارد نکرده اما به طبیعت و محیط زیست کردستان آسیب وارد کرده است.