شماره جدید مجله "آلترناتیو" منتشر شد

مجله آلترناتیو در این شماره به بررسی "ملت و ملی‌گرایی کُردی" پرداخته است

مرکز مطبوعات حزب حیات آزاد کردستان- پژاک ۶٨مین شماره مجله آلترناتیو را منتشر کرده است. آلترناتیو شماره تازه را به مبحث "ملت و ملی‌گرایی کُردی" اختصاص داده است.

 

در اولین جملات سخن آغازین شماره تازه آلترناتیو آمده است:"تصور اینکه به چه میزان و چه گستردگی لویاتان مدرنی (هیولای) به نام ناسیونالیسم، بر پیکر رنجور اما با هویت خلق کورد ضربه وارد نموده است، خارج از توان محدود ادبیات سیاسی است. تراژدی که در این وادی برای خلق کورد و دیگر خلق‌های جهان چنان هولناک و پر درد و جانکاه رقم خورد که تنها فضای هنر و ادبیات توان و مشروعیت به تصوریر کشیدن آن را دارد."

 

شماره ۶٨ آلترناتیو هفت مقاله را در خود جای داده است؛ 'جنبش‌های معاصر کُرد' به قلم عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد، 'خشم احساسی که برای سلامتی‌مان خوب است!' به قلم ریوار آبدانان، 'زنان کُرد، مبارزه ملی یا مبارزه جنسیتی' با قلم  آرین زانا، 'ملت و ملت‌گرایی' نوشته‌ی امید مهاباد، 'رجزخوانی دوره‌گرد و مرثیه‌سرایی یکجانشین، سرنوشت تلخ چپ‌های منتظر و مخ‌های راست‌پرست' نوشته‌ی سعید ساعدی، 'میهن‌دوستی و ملی گرایی در کردستان' نوشته‌ی زال نودا و 'مونتسکیو در کردستان' به قلم زاگرس مانی.

 

شماره تازه آلترناتیو در ۴٧ صفحه منتشر گردیده داست.

 

برای دریافت و مطالعه این شماره مجله "آلترناتیو" [[اینجا]] کلیک کنید.