شهردار مشترک‌های آمد پس از ۱۶ روز حکم آغاز به کار دریافت کردند

عدنان سلجوق مزراکلی و هولیا آلوکمن ریاست مشترکهای شهرداری آمد پس از ۱۶ روز حکم آغاز به کار در شهرداری کلانشهر آمد را دریافت کردند. مزراکلی پیروزی در انتخابات را به لیلا گوون و گلتن کشاناک تقدیم کرد.

پس از آنکه روئسای مشترک شهرداری آمد حکم آغاز به کار را دریافت کردند، همراه با پارلمانتاران و رهبران ه.د.پ در مقابل دادگاه شهر آمد کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

 

مزراکلی با زبان کردی به سخنرانی پرداخت و اعلام کرد، "هرچند دیر اما بالاخره حکم ابلاغ را دریافت نمودیم. قبل از رژیم قیم‌ها [گماشتگان رژیم ترکیه]، خلق ما در روز انتخابات حکم و مجوز آغاز به کار را به ما بخشیدند. اکنون ما در زیر باران این کنفرانس مطبوعاتی را برگزار می‌کنیم تا قطرات بارانی که بر سر ما می‌بارند، مایه‌ی آشتی و صلح باشند. ما همان روز اول حکم آغاز به کار را از خلقمان دریافت کردیم."

 

وی همچنین اعلام کرد، "امروز لیلا گوون ۱۶۰ روز است علیه حصر در اعتصاب غذا به سر می‌برد. هزاران زندانی در زندانها در اعتصاب هستند. ما امیدواریم درخواست آنها راه را برای آشتی باز کند. حصر اقدامی غیرانسانی است. ما امیدواریم این مرحله به سرآغازی برای ایجاد آشتی و صلحی دائمی تبدیل شود."

 

مزراکلی از خلق سپاسگذاری کرد و گفت، "ما ابلاغ حکم را به عنوان فرمی اداری و رسمی که در نتیجه‌ی انتخابات به دست آمده است، می‌بینیم. ما از خلق آمد تشکر می‌کنیم که با درصد بالایی به ما رای دادند واین فرصت را به ما دادند. ما نتیجه‌ی این انتخابات را به لیلا گوون و گلتن کشاناک تقدیم می‌کنیم که به ناحق زندانی شدند. امیدواریم آن مقاومت و این نتیجه مایه‌ی آشتی و صلح باشد."