شهرداری‌ها را پس می‌گیریم و اداره امور آنها را به خلق می‌سپاریم

​​​​​​​زبیده زمرد عضو شورای مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که ه.د.پ برای انتخابات ٣١ مارس سال ٢٠١٩ آماده است. وی افزود زیان‌های عناصر گماشته شده رژیم ترک بر شهرداری‌ها را جبران می‌کنند و اداره امور شهرها را یکبار دیگر به خلق می‌سپارند

حزب دمکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ علی‌ رغم وضعیت طاقت فرسایی که توسط رژیم مستبد اردوغان بر جامعه تحمیل می‌گردد به تدارکات خود برای انتخابات ٣١ مارس ٢٠١٩/ ١١ فروردین ١٣٩٨ ادامه می‌دهد. ه.د.پ تلاش خواهد کرد تا علاوه بر بازپس گیری ١٠٢ شهرداری که توسط گماشته‌های اردوغان غصب شده‌اند بر تعداد آنها هم بیافزاید. ه.د.پ تا ۵ دسامبر (سه روز دیگر) هم منتظر شهروندان و فعالان جامعه است تا نام خود را برای نامزدی این حزب در انتخابات شهرداری‌ها قید کنند.

 

زبیده زمرت عضو  شورای مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها در مورد برنامه و تلاش‌های این حزب برای انتخابات پیش‌ رو با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داده که چکیده‌ای از آن را در ذیل می‌خوانید.

 

عضو شورای مرکزی ه.د.پ در آغاز خاطرنشان کرد:"برای سازماندهی و تقویت دمکراسی محلی در کردستان و ترکیه فعالیت‌های خود را افزایش داده‌ایم. برای پاکسازی شهرداری‌های غصب شده از لوث قیم‌ها اقدام به تشکیل کمیسیون‌هایی کردیم و فعالیتمان در این راستا از چند روز پیش آغاز شده، ما اسامی کسانی را که خواهان نمایندگی و اداره امور شهرداری‌ها باشند می‌پذیریم. اگر چه فشار مضاعفی از سوی رژیم برای توقف فعالیت‌های ما وارد می‌شود اما پاسداری خلق از ه.د.پ در انتخابات شهرداری‌های دسیسه‌ها را پوچ خواهد کرد."

 

خلق با آرای خود خشم خویش را از رژیم نشان خواهند داد

زمرد اظهار کرد:"در نشست‌هایی که با خلق برگزار می‌کنیم محرز است که خلق از سیاست‌های ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ بسیار خشمگین است. اگر چه اکنون خلق در خیابان‌ها کمتر دیده می‌شوند اما خشم عمومی خود را در انتخابات نشان خواهند داد.

 

خلق انتخابات شهرداری‌ها را همچون یک رفراندوم می‌بیند. ما تمام توان خود را با هدف سازماندهی بهتر بکار می‌گیریم. در این راستا مدلی تازه از سازماندهی را ایجاد کرده‌ایم، این امر راه را بر مقاومت دمکراتیک محلی هموار خواهد کرد."

 

وی زیانهای قیم‌های گماشته شده اردوغان بر شهرداری‌های غصب شده در کردستان را خاطرنشان کرده و افزود:"ما با توکل بر اراده خویش زیان‌های قیم‌ها به خلق را جبران کرده و به خلق خدمت می‌کنیم، زمانی که در ١٩٩٩ امور اداره شهرداری‌ها را بدست گرفتیم در آنزمان هم مدارک درآمد و مخارج، بودجه و عملکردهای شهرداری وجود نداشتند، ما البته به اوضاع سامان دادیم. به همین دلیل باید گفت که از ١ آوریل (روز بعد از انتخابات) دوباره به شهرداری‌های سر و سامان می‌دهیم. علی‌ رغم تمام زیان‌هایی که قیم‌ها وارد کرده‌اند سعی خواهیم کرد در چند ماه اول مدیریت شهرداری‌ها دوباره به آنان نظم دهیم و اداره آنان را به خود خلق واگذار نماییم."

 

برای تشکیل ائتلاف همچنان در تلاشیم

زمرد در رابطه با تلاش‌های ه.د.پ برای تشکیل ائتلاف برای انتخابات شهرداری از تداوم فعالیت‌های حزب خویش سخن به میان آورد. وی افزود:"هم در کردستان و هم در ترکیه تلاش می‌کنیم تا به ائتلاف دست یابیم."