شورای فرماندهی قرارگاه مرکزی ن.پ.گ نشست برنامه‌ریزی نبرد سال ٢٠١٩ را برگزار کرد

قرارگاه مرکزی دفاع از خلق کردستان- ن.پ.گ نتایج نشست شش روزه شورای رهبری نیروهای مدافع خلق را منتشر و برنامه ریزی جنگ سال ٢٠١٩ را اعلام کرد.

ن.پ.گ در این رابطه اعلام نمود که تصمیمات بسیار مهمی در این نشست اتخاذ شده‌اند. بیانیه فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق در ارتباط با نشست شورای فرماندهی ه.پ.گ به شرح ذیل است.

 

آتش نوروز را با پیروزی مزین خواهیم نمود

جشن نوروز که روز مقاومت، آزادی، اتحاد و پیروزی است، در فرهنگ تاریخی خلقهای خاورمیانه و تاریخ خلق کردستان، از جایگاهی سترگ و مهم برخوردار است، در عین حال نوروز روزی است که رهبر آپو خط مشی بزرگ خود را در چنین روزی آغاز کرده است. به نمایندگی از گریلاهای آزادی کردستان، جشن نوروز را به رهبر آپو، لیلا گوون و تمامی اعتصاب کنندگان، خلقهای منطقه، خلق کردستان، مادران شهدا و رفقایمان شادباش می‌گوییم. با گرامیداشت یاد و خاطره کاوه عصر، مظلوم دوغان که با ایستادگی و مقاومت خود این روز را معنایی دیگر بخشید، یاد تمامی شهدای قهرمانمان را گرامی داشته و پیمان می‌بندیم که خط مشی مبتنی بر مقاومت شهدا و آتش نوروز را با پیروزی مزین نماییم.

 

خلق ما و مبارزه آزادی، همراه با رفقایی که با مقاومتی بی‌نظیر و بزرگ دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند، از نوروز سال ٢٠١٩ استقبال کرده و با اراده‌ای نستوه و روحی فدایی عصری جدید رفیق زولکیف گزن، به سوی آینده قدم می‌گذارند. روح فدایی و آینه‌وار اعتصاب‌کنندگان زندان و خارج از زندان، روح فدایی آپویی فرمانده ارجمند، شهید درویش اورامار و رزمندگان عملیات کورتی در منطقه خاکورک، برای گریلا و جوانان کردستان همواره به روح زندگی و مبارزه بدل خواهد شد. نوروز در تاریخ مبارزه ما همواره روز مراحل تاریخی بوده است؛ با گام بزرگ پایان دادن به حصر، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان به استقبال از نوروز سال ٢٠١٩ پرداخته‌ایم؛ از هم اکنون کاملا مشهود است که نوروز امسال به آغاز مرحله و گامی بزرکتر، نوین و پر هیبت بدل خواهد شد.

 

این نشست به اساس مرحله جدید تبدیل خواهد شد

در این برهه مهم تاریخی، نیروهای مدافع خلق کردستان بر اساس خط رهبری، با تعمق و شیوه‌ای پیروزمندانه نشست شورای فرماندهی را برگزار کرده و نتایج این نشست به مهمترین مبنای عمل در این مرحله جدید تبدیل خواهد شد. در این نشست مشخص گردیده است که مرحله نوروز باید به مرحله قدرتمندی بدل گردیده و به منظور پیروزی، مبارزه به نتایج مهمی دست یافته است. نشست شورای فرماندهی نیروهای مدافع خلق در پایان ماه گذشته با حضور ۵٧ نفر از رفقا، طی ۶ روز با بحث و گفت وگو برگزار گردید.

برنامه‌ریزی برای نبرد سال ٢٠١٩

تعمقی که نتیجه پروژه بازتاسیس دو سال اخیر و نشانه های ایجاد گریلاهای مدرنیته دمکراتیک می‌باشد، در نشست شورای فرماندهی به طور مبسوط مورد ارزیابی واقع و در نتیجه آن، تصمیمات مهمی اتخاذ گردید. در برابر مقاومت و اراده بی‌نظیر رهبر آپو و واقعیت شهدای قهرمانمان، خود انتقادیهای فراوانی به عمل آمد، نتایج جنگها مورد ارزیابی و برنامه ریزی خط مشی پیروزی برای سال ٢٠١٩ طراحی شد. معلوم شد که پروژه بازتاسیس ماههای اخیر از سوی نیروهای مدافع کردستان به درستی درک شده است، تا جایی که در عمل نیز بکار گرفته شده و بدینوسیله عملیاتهای دولت قاتل آ.ک.پ/م.ه.پ[رژیم حاکم بر ترکیه] در شمال کردستان و حملات هوایی علیه مناطق حفاظتی مدیا خنثی شده‌اند. در نشست شورای فرماندهی ما، نتایج عملی این مرحله مشخص گشته و اعلام شد در صورتیکه گریلاهای مرحله بازتاسیس، راهکارهای ویژه، استقرار، زندگی، سازماندهی و شیوه‌های جنگی را به شیوه ای اصولی و صحیح بکار بندند، تمامی شیوه‌های حملات دشمن خنثی گشته و پیروزی حتمی به دست خواهد آمد. نشست ما بر این اساس برنامه ریزی نبردهای سال ٢٠١٩ را طراحی کرده و در سطح کنفرانس تصمیمات بسیار مهمی را اتخاذ و به نتایج بسیار خوبی را در بر داشت.

 

گریلاهای حرفه‌ای در مقابله با تکنولوژی عصر نوین

این نشست به عنوان گسترده ترین نشست سالهای اخیر گریلاهای آزادی کردستان جایگاه تاریخی بسیار مهمی را به خود اختصاص داده است. نشست شورای فرماندهی بر اساس تجربیات ٣۴ ساله گریلاها، چارچوب تاکتیکی و پروژه بازتاسیس را ترسیم کرده است. در صورتیکه موارد و تاکتیکهای آن برمبنایی درست عملی شوند، دستیابی به پیروزی قطعی خواهد بود. موضع انتقادی، صراحت و اراده تصمیم‌گیری‌ای که در این نشست ظاهر گردید، قدرتمندترین مبنا برای پیروزی این پروژه است. نشست ما بر اساس تصمیم باز تاسیس عزم ما نشان می‌دهد که با اجرای حرفهای توسط  گریلاهای حرفه‌ای می‌توانند پذیرای هر نوع تکنولوژی مدرن و اطلاعاتی باشند. گریلاها پیروزی قرن ٢١ را رقم خواهند زد.

 

خط‌مشی نوین گریلا

فرماندهی در پایان بیانیه خود اعلام داشت که سال ٢٠١٩ برای خلق و جنبش ما به سال دستیابی به دستاوردهای بزرگ تبدیل و در این رابطه اظهار کرد روح فدایی آپویی امروز در تمامی سطوح جامعه بسط و گسترش پیدا کرده و مرحله بزرگ  مقاومت را دچار چرخشی جدید نموده است. به نمایندگی از گریلاهای آزادی کردستان اعلام می‌نماییم که این مرحله مسئولیت بزرگی را بر دوش ما می‌گذارد. با این آگاهی و مسئولیت؛ شورای فرماندهی نیروهای مدافع خلق کردستان با برخورداری از عزمی تاریخی، به استقبال نوروز پرداخته و پیمان می‌بندند که خط مشی رهبر آزاد و کردستان آزاد را با پیروزی مزین نمایند. با چنین عزم راسخی از نوروزی که اسم رمز و نماد مقاومت پر شکوه و آغازی نوین است، استقبال می‌کنیم. بر همین اساس، جشن نوروز خلقمان و جشن نوروز ایستادگی و مقاومت را با خروش و روح فدایی گریلاهای آپویی شادباش گفته و مراتب احترام خود را ابراز می‌داریم.