شورش آلان: ما نیرویی میهنی (کُردی) و فراملی هستیم

شورش آلان فرمانده یگانهای مدافع روژهلات کردستان- ی.ر.ک با شرکت در برنامه خط سوم تلویزیون آرین فعالیت‌های گریلایی در روژهلات و آخرین تحولات این بخش از کردستان را مورد ارزیابی قرار داد.

شورش آلان فرمانده یگانهای مدافع روژهلات کردستان- ی.ر.ک با شرکت در برنامه خط سوم تلویزیون آرین فعالیت‌های گریلایی در روژهلات و آخرین تحولات این بخش از کردستان را مورد ارزیابی قرار داد.

 

شورش آلان در گفت‌گو با تلویزیون ماهواره‌ای آرین‌ تی‌وی در آغاز سخنان خود گفت:"قبل از هر چیز از رفقای شهید راه آزادی در سومین سالروز شهادت رفیق "لشکر" و رفقای شهید در دالاهو و پنج رفیق اخیر تجلیل می‌کنیم و در برابر اراده فولادین آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم."

فرمانده ی.ر.ک ضمن اشاره به حملات عناصر سپاه به گریلاهای روژهلات کردستان گفت:"١۴ سال است که گریلاهای ما در عمق روژهلات کردستان مستقر شده‌اند. اما سپاه به یورش علیه رفقا دست زده است. عملیات اخیر در مریوان پاسخ حمله سپاه و همچنین تقاص خون رفقایی بود که از سوی مزدوران محلی سپاه ناجوانمردانه به شهادت رسیدند."

 

شورش آلان سپس به پروژه اقدام دمکراتیک کودار-پژاک اشاره کرده و افزود:"به مثابه نیروهای ی.ر.ک حمایت خود را از سیاست دمکراتیک و پروژه اقدام دمکراتیک کودار- پژاک اعلام می‌کنیم. بر این باوریم که مسائل و بحران‌ها را در ایران می‌توان با راه حل دمکراتیک چاره‌یابی کرد. در شرایطی که کودار و پژاک پروژه اقدام دمکراتیک را به افکار عمومی خلق ارائه کردند نیروهای سپاه پاسداران ایران عملیاتی را علیه نیروهای ما آغاز کردند. این در حالی است که گریلاهای ما ١۴ سال است که در میان خلقمان در روژهلات کردستان فعالیت انقلابی انجام می‌دهند. آشکارا اعلام می‌کنیم که در مقابل هرگونه حمله‌ای به خلق و نیروهایمان پاسخ خواهیم داد. عملیات اخیر هم در چهارچوب دفاع مشروع در روژهلات کردستان به انجام رسید. محل عملیات در عمق روژهلات است."

 

فرمانده ی.ر.ک در ادامه اظهار کرد:"گریلاهای ما از سال ٢٠٠۴ تاکنون در تمام زاگرس- از ماکو تا لرستان و ایلام- مستقر شده و به مبارزه انقلابی ادامه می‌دهند. حق دفاع مشروع را برای محافظت از خلق و نیروهایمان چه در مرحله جنگ و چه در مرحله آتش‌بس مشروع می‌دانیم. تا به امروز در این چهارچوب فعالیت کرده و از این پس هم با همین روند به مبارزه برای سازماندهی و آگاه‌سازی و آموزش خلقمان ادامه می‌دهیم. گریلاها در هر زمینه‌ای راه رهایی را به خلق ما نشان می‌دهند. زنان و جوانان را در مورد توطئه‌ها علیه جامعه آگاه می‌کنند و به آنان چگونگی ایستادگی و مقاومت را می‌آموزانند. در برنامه‌ها و اساسنامه‌های داخلی هم اعلام کرده‌ایم که اولا نیرویی میهنی (کُردی) و ثانیا نیرویی فراملی برای تمام خلق‌های ایران و خاورمیانه هستیم. هر انسان آزادیخواهی می‌تواند در میان صفوف نیروهای ما برای تحقق آزادی و دمکراسی مبارزه کند. ثالثا مشارکت زنان و مردان در میان نیروهای ی.ر.ک ویژگی مبارزه ماست و رابعا ما دارای بزرگترین نیرو از لحاظ نظامی، سیاسی و سازماندهی در تمام روژهلات کردستان و ایران هستیم."

 

شورش آلان به جنگ روانی رژیم ایران برای تروریزه کردن مبارزه دمکراتیک روژهلات کردستان اشاره کرده و افزود:"هم مراکز جنگ روانی جمهوری اسلامی و هم دیگر رژیم‌های غاصبگر کردستان برای تروریزه کردن مبارزه انقلابی کردها فعالیت می‌کنند. اما در حقیقت ترور واقعی از سوی خود آنان علیه جامعه اعمال می‌شود. ترور فرهنگی را علیه خلقمان صورت می‌دهند و آنان را از ابتدایی‌ترین حقوق که آموزش به زبان مادری است محروم می‌کنند. تروریست کسی است که جامعه را به گروگان گرفته است و حقوق خلق‌ها را زیر پا گذاشته است. تروریست آنانی هستند که برای تحمیل سیاست‌های اضمحلال بر جامعه شبانه‌روز کار می‌کنند."

 

آلان در مورد نیروهای ی.ر.ک گفت:"گریلاهای ما نیروی فدایی خلق خود هستند که هیچگاه به دیگران تکیه نکرده‌ و نخواهند کرد. خلق کُرد دارای نیروی مختص به خویش و موقعیت سیاسی خود است. نیروهای گریلا هم در زمینه‌های سازماندهی و جنگ نظامی به شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنند."

 

شورش آلان فرمانده ی.ر.ک خطاب به مزدورهای محلی رژیم ایران متذکر شد:"به تمام عناصر بسیج و مزدورهای رژیم ایران متذکر می‌شویم که بایست دست از خودفروشی و خوش‌خدمتی به اشغالگران بردارند. آنان می‌توانند با شرافت به زندگی خویش ادامه داده تا اینگونه خلق هم آنان را مورد عفو قرار دهد. آنانی که در شهادت رفقا دست داشته‌ و یا داشته باشند به هیچ عنوانی بخشوده نمی‌شوند و از آنان انتقام می‌گیریم."

 

فرمانده ی.ر.ک نیروهای سوسیالیستی در ایران را به مبارزه مشترک فراخوانده و گفت:" در این مرحله لازم است تمام نیروها و جریانهای اپوزیسیون کُرد و دیگر احزاب سوسیالیستی در ایران به شیوه‌ای متحدانه عمل کنند."

 

شورش آلان در پایان ضمن فراخوان برای مشارکت زنان و جوانان در صفوف نیروهای گریلا خاطرنشان کرد:"مبارزه گریلا ارزشمندترین مبارزه برای خلق کُرد و دیگر خلق‌های ایران است. مبارزه گریلایی تداوم مبارزه بابک خرم‌دین، مزدک و فداییان ایران و کردستان است. تمام خلق‌های ساکن در ایران می‌توانند در مبارزه گریلایی جای گیرند و برای دمکراسی رادیکال در سرزمین خود بکوشند."