خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

شیلان شاکر: برگزاری کنفرانس در کرکوک پاسخی در خور دشمنان جنبش آزادی‌ست

شیلان شاکر رییس مشترک جنبش آزادی جامعه کردستان در دومین کنفرانس این جنبش در کرکوک گفت:"حکومت اقلیم کردستان ٢٧ سال است که به تاراج اقتصادی جامعه می‌پردازد و آنرا به جیب اشغالگران واریز می‌کند."

از صبح امروز دومین کنفرانس جنبش آزادی جامعه کردستان در منطقه کرکوک آغاز شد. شیلان شاکر رییس مشترک جنبش آزادی در آغاز کنفرانس سخنانی ایراد کرد. وی برگزاری کنفرانس را پاسخی شایسته به دشمنان جنبش دانست.

 

شیلان شاکر گفت:"حکومت اقلیم کردستان تصمیم گرفت که تمام دفاتر احزاب و نهادهای سیاسی بدون مجوز را توقیف کنند، اما تنها دفاتر ما مشمول این تصمیم شدند. تا زمانی که کنسولگری رژیم ترک در هولیر بیانیه خود را منتشر نکرده بود تخمین ما بر این بود که چنین اقدامی ناشی از مسئله قانونی و یا سیاسی است که می‌توان با گفتگو به حل آن پرداخت، اما اظهارات سفیر ترک نشان داد که تصمیم از کجا [به حکومت اقلیم] دیکته شده است."

 

وی افزود:"حکومت اقلیم کردستان به درازای ٢٧ سال اقتصاد جامعه را به غارت می‌برد و آنرا به جیب اشغالگران می‌ریزد، بجای سیاستی صحیح و در خدمت به خلق جنوب کردستان تنها هم و غم آنان خوش خدمتی به اشغالگران است."

 

رییس مشترک جنبش آزادی افزود:"از روزی که جنبش اعلام موجودیت کرده هیچ کلمه‌ی قبیحی نمانده که برای ما از بکار بردن آن استفاده نکنند. تنها کلمه تروریست را کم داشتیم، اما به لطف این حکومت طی روزهای گذشته این صفت را بر ما گذاشتند. خلق جنوب کردستان باید به این سیاست قبیح "نه" بگویند. همچنان که در روزهای گذشته پیام مناسبی به این حکومت داده شد."

 

وی افزود:"اگر چه این تصمیم از سوی قباد طالبانی صادر شده است اما بخش اعظم مسئولان و کمیته مرکزی ی.ن.ک مخالف چنین اقدامی هستند."

 

شیلان شاکر رییس مشترک جنبش آزادی در ادامه تأکید کرد:"حکومت اقلیم در هیچ شرایطی توانایی آنرا نخواهد داشت که مانع فعالیت ما گردند، زیرا جنبش بر پایه‌های فکری فلسفی آزادیخواهی متکی است و اندیشه‌های این جنبش به تمام شهروندان جنوب کردستان رسیده است."