شیلان شاکر: حکومت اقلیم را مسئول توقیف تمامی دفاتر خود می‌دانیم

"اکنون درصددند تا شریک جرمی برای فتنه‌های خود علیه ما پیدا کنند، به جریان‌های سیاسی در سلیمانیه می‌گوییم نسبت به این فتنه‌های پ.د.ک هشیار باشید"

شیلان شاکر رییس مشترک جنبش آزادی جامعه کردستان در گفتگو با خبرگزای فرات از توقیف تمام دفاتر این حزب در جنوب کردستان توسط نیروهای آسایش خبر داد. وی افزود: مبارزه ما با توقیف دفاتر متوقف نخواهد شد زیرا جنبش بر مبنای فلسفه و فکر آزادیخواهی شکل گرفته است.

حکومت اقلیم کردستان در اقدامی به نیروهای آسایش دستور داد تا مقرهای جنبش آزادی آزادی جامع‌ کردستان را در سراسر مناطق تحت کنترل ی.ن.ک توقیف کنند. پ.د.ک در چهار سال گذشته مقرهای جنبش آزادی را در استان دهوک و هولیر تعطیل کرده است.

 

رییس مشترک جنبش آزادی گفت که نیروهای آسایش طبق دستور حکومت اقلیم تمام مقرهای آنان را توقیف کرده‌اند، وی افزود که در سه روز گذشته با مسئولان آسایش گفتگو کرده‌اند اما نیروهای آسایش هیچگونه مدارک مستدل و قابل توجیهی مبنی بر دلایل توقیف دفاتر جنبش ارائه نکرده‌اند.

 

شیلان شاکر خاطرنشان کرد که با توقیف دفاتر نخواهند توانست از فعالیت ما جلوگیری کنند زیرا افکار و اندیشه‌های ما به هر خانه‌ای رسیده و از این پس فعالیت خود را گسترده‌تر هم خواهیم کرد.

 

شاکر از نیروهای اپوزیسیون خواست تا صدای خویش را در اعتراض به رفتار حکومت اقلیم بلند کنند زیرا به گفته وی "پس از جنبش اینبار آنان هدف حمله قرار می‌گیرند."

 

وی وضعیت جاری در سلیمانیه را نشانه برنامه‌ریزی توطئه‌کارانه رژیم ترکیه و برخی جریانات معلوم‌الحال برای لکه‌دار کردن سوابق آزادیخواهی در سلیمانیه عنوان کرد و حکومت اقلیم کردستان را عامل اجرای این سیاست خواند. وی حکومت اقلیم کردستان را مسئول توقیف دفاتر جنبش در جنوب کردستان دانست و خاطرنشان کرد که حکومت اقلیم مسئولیت این اعمال را باید بپذیرد.

 

ممنوعیت بر جنبش از هولیر آغاز شد

رییس مشترک جنبش آزادی خاطرنشان کرد که دفاتر آنان در چند سال گذشته توسط پ.د.ک در هولیر و دهوک توقیف شدند و از هرگونه فعالیت میهن‌دوستان ممانعت به عمل آمد. وی سپس به دیگر احزاب یادآوری کرد:"اکنون درصددند تا شریک جرمی برای فتنه‌های خود علیه ما پیدا کنند، به جریان‌های سیاسی در سلیمانیه می‌گوییم نسبت به این فتنه‌های پ.د.ک هشیار باشید."

 

شیلان شاکر در رابطه با نقش ترکیه در توقیف دفاتر آنان خاطرنشان کرد:"حکومت اقلیم برای کاهش فشارهای ترکیه مقرهای ما را توقیف کرد. فشارهای ترکیه با تعطیلی مقرهای ما پایان نخواهند یافت بلکه این فشارها به رژیم ترک جسارت خواهد داد تا بر سیاست‌های خود علیه اقلیم شدت بیشتری دهد. زیرا حکومت اقلیم کردستان به دلیل سیاست‌های شکست‌خورده سیاسی و نظامی خویش به ضمیمه رژیم ترک مبدل شده و اراده خویش را از دست داده است. در واقع باید از نیروهای سیاسی خواست تا خود را از چنگ سیاست‌های ترکیه در امان نگه دارند زیرا آنچه که امروز در قبال ما صورت گرفت فردا در قبال آنها به شیوه‌ای شدیدتر صورت می‌گیرد."

 

شیلان شاکر در پایان گفتگو از اعضا، هواداران و دوستان جنىش آزادی خواست تا با آگاهی از توطئه‌های دشمنان به فعالیت‌های خود ادامه داده و سازماندهی خویش را گسترده‌تر کنند. "کسی نمی‌تواند مبارزه ما را متوقف کند زیرا جنبش آزادی فکر، فلسفه و اراده آزادیخواهی است."