ضرب‌الأجل ٢۴ ساعته آسایش سلیمانیه به جنبش آزادی

​​​​​​​آسایش سلیمانیه به جنبش آزادی جامعه کردستان ٢۴ ساعت مهلت داد تا مسئله مجوز خود را حل نمایند در غیراینصورت مقر آنان را تعطیل خواهد کرد. جنبش آزادی از ٢٠١۴ مدارک لازم را به وزارت داخله اقلیم کردستان واگذار کرده است

پس از آنکه نیروهای آسایش سلیمانیه به مقر جنبش آزادی در این شهر یورش برده و آنرا تحت محاصره قرار داده بودند لحظاتی پیش اعلام شد که این نیروها به مسئولان جنبش اعلام کرده‌اند که ٢۴ ساعت به جنبش آزادی مهلت داده می‌شود تا آنچه را که "مسئله مجوز فعالیت" نامیده‌اند حل کنند!

 

مهلت ٢۴ ساعته آسایش سلیمانیه به جنبش ازادی در حالی است که این حزب پس از تأسیس در سال ٢٠١۴ مدارک لازم را در همان زمان به وزارت داخله اقلیم کردستان واگذار کرده و خواهان صدور مجوز فعالیت حزبی شده‌اند.

 

این وزارتخانه اقلیم کردستان ۴۶ ماه است که به درخواست جنبش آزادی هیچگونه پاسخی نداده است. شمال عزیز از وکلای جنبش آزادی روز گذشته در کنفرانسی خبری در مقر جنبش خاطرنشان کرده بود که وزارت داخله اقلیم علی‌رغم دریافت مدارک صدور مجوز از رسیدگی به این درخواست طی سه سال و ١٠ ماه گذشته سر باز زده‌اند. وی افزود طبق قانون اگر دوماه پس از تحویل مدارک پاسخی  داده نشود این حزب قانونی به حساب می‌اید.

 

شیلان شاکر رییس مشترک جنبش ازادی روز گذشته در سلیمانیه از وزارت داخله اقلیم کردستان خواست تا دلایل عدم پروانه فعالیت و یا ممنوعیت این حزب را برای آنان و افکار عمومی کردستان علنی کنند.

 

وزارت داخله اقلیم کردستان در کنترل حزب دمکرات کردستان عراق است و گفته می‌شود نفوذ عناصر وابسته به رژیم ترک در حزب دمکرات- پ.د.ک در عدم پاسخگویی مسئولان این وزارتخانه نقش دارد.

 

اواسط تابستان سال جاری وزارت داخله اقلیم و کمیسیون به اصطلاح مستقل (!) انتخابات اقلیم کردستان بنابر خواست پ.د.ک از شرکت نامزدهای جنبش آزادی در انتخابات مجلس اقلیم ممانعت کردند.

 

شایان ذکر است که پ.د.ک دفاتر جنبش آزادی، خودمدیریتی دمکراتیک شمال سوریه، حزب دمکراتیک خلق‌ها، سازمان روابط دیپلماتیک زنان، خبرگزاری روژنیوز، خبرگزاری زنان و دهها نهاد و مرکز دیگر را در هولیر پملپ کرده و بجای آن فعالیت‌های نهادهای وابسته به سازمان جاسوسی میت را در هولیر و دهوک آزاد کرده است.