طی سال گذشته ۶۰ مورد اقدام به خودکشی در بیجار صورت گرفته است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: در سال گذشته ۶۰ مورد اقدام به خودکشی داشته‌ایم که ۴ نفر آن‌ها به فوت تبدیل شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: در سال گذشته ۶۰ مورد اقدام به خودکشی داشته‌ایم که ۴ نفر آن‌ها به فوت تبدیل شده است.

 

دکتر هوشنگ فولادی مدیر درمان تامین اجتماعی استان سنه، روز ۹ خردادماه با اشاره به آمار بیکاری در بیجار آن را همسان با میزان نرخ بیکاری در دیگر شهرهای استان اعلام کرده است. بنابر گفته منصور مرادی نماینده مریوان در مجلس ایران سال گذشته (١٣٩۶) نرخ بیکاری در استان سنه بیش از ۴٨ درصد بوده است.

 

از سوی دیگر بنا به سخنان حسین جعفری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهر بیجار در سال گذشته ۶٠ نفر در این شهرستان اقدام به خودکشی کرده‌اند که از این تعداد ٣٩ نفر مرد و ٢١ نفر زن بوده‌اند. به گفته وی از تعداد ۶۰ نفر اقدام به خودکشی در شهرستان ۱۵ مورد در روستا و ۴۵ مورد در شهرها بوده است که ۳ مرد و یک زن منجر به فوت شده است.

 

افزایش آمار خودکشی در روژهلات کردستان در حالی به موضوع رسانه‌ها تبدیل شده است که این بخش از میهن غنی‌ترین بخش جغرافیای طبیعی ایران است. منابع زیرزمینی روژهلات و دشت‌های حاصلخیز آن از یکسو و جمعیت جوان آن نه تنها می‌تواند زندگی شرافتمندانه و آزادی را برای این بخش از میهن فراهم کند بلکه توانایی تأمین نیازهای بخش بزرگی از نیازهای دیگر خلق‌های دوست را هم فراهم نماید. اما شالوده اساسی جمهوری اسلامی نه بر زندگی شرافتمندانه شهروندان بلکه بر ترویج فقر، غارت منابع طبیعی، گسترش هر چه بیشتر اعتیاد، اشاعه مزدوریگری و نهادینه کردن سازمان‌های ضد ارزشی و ضد اجتماعی همچون بسیج است.