عربده کشی طرفداران اردوغان در حمله به دفاتر انتخاباتی حزب دمکراتیك خلق‌ها

گروههای نژادپرست ترکیه در آستانه انتخابات این کشور دفاتر انتخاباتی حزب دمکراتیك خلق‌ها را هدف حملات خشونت‌بار قرار داده اند. این حملات به دنبال حملات لفظی اردوغان و سرکوب ه.د.پ توسط حکومت افزایش یافته است اما ه.د.پ با قبول همەی هزینه ها به مبارزه خود ادام

گروههای نژادپرست ترکیه در آستانه انتخابات این کشور دفاتر انتخاباتی حزب دمکراتیك خلق‌ها را هدف حملات خشونت‌بار قرار داده اند. این حملات به دنبال حملات لفظی اردوغان و سرکوب ه.د.پ توسط حکومت افزایش یافته است اما ه.د.پ با قبول همەی هزینه ها به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

 

دفاتر انتخاباتی حزب دمکراتیك خلق‌ها طی روزهای اخیر در مناطق مختلف ترکیه هدف حمله گروههای نژادپرست قرار گرفته اند.

خبرگزاری ژن نیوز گزارش داد گروهی پانزده نفره که شعارهای نژادپرستانه سر می‌دانند، در آنکارا به خودروی تبلیغاتی ه.د.پ حمله کردند. مأموران پلیس ترکیه اقدامی علیه مهاجمان انجام نداده و یک خبرنگار حضور در محل با نام "اوکتای اینجه" را بازداشت کرده اند.

 

نورای ترکمن از اعضای ه.د.پ می‌گوید با وجود همه فشارها به فعالیت خود ادامه خواهند داد و قرار نیست که تسلیم شوند.

 

افزایش این حملات به دنبال آن است که اردوغان و دولتمردان ترکیه نفرت پراکنی علیه ه.د.پ را به بخشی از کمپین انتخاباتی خود بدل کردند.

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه که برای ریاست جمهوری کاندید شده است گفته که اگر انتخاب شود ه.د.پ را منحل خواهد کرد. باغچلی رئیس حزب حرکت ملی و متحد اردوغان در ائتلاف جمهور نیز خواستار حبس کلیه نمایندگان ه.د.پ و مجازات شدید آنها است. اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور هم نمایندگان ه.د.پ را تروریست معرفی م‌کند.

 

ه.د.پ که هزاران عضو آن زندانی هستند در دور قبلی انتخابات با حمایت کردها و گروههای چپگرا و دمکرات ترکیه موفق شد هشتاد نماینده راهی پارلمان کند اما اردوغان نتایج انتخابات را باطل اعلام کرد.

 

 در انتخابات مجدد، ه.د.پ ۵٩ نماینده به پارلمان فرستاد اما بسیاری از نمایندگان دستگیر و زندانی شدند.

صلاح الدین دمیرتاش نامزد این دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از جمله آنهاست که از ماه نوامبر ٢٠١۶ تاکنون در زندان به سر می‌برد.

 

 او در پیام‌هایی که از طریق وکلای خود به بیرون از زندان ارسال کرده است گفته دست و بازوی آنها تحت فشارهای شدید امنیتی بسته شده است اما دست همه مردم بسته نیست.

 

او به اردوغان دیکتاتور ترکیه گفته است منتظر نتیجه اقداماتش در انتخابات بیست و چهارم ژوئن باشد.