عملیات تله انفجاری در گَوَر: تریلی ارتش ترکیه منهدم شد

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در گَوَر علیه کاروان نظامی ارتش اشغالگر ترکیه عملیات تله انفجاری انجام دادند. ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی این عملیات یک تریلی به همراه بار آن منهدم شد.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا و حملات هوایی دولت اشغالگر ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " عملیات تله انفجاری در گَوَر، تریلی ارتش ترکیه منهدم شد

  در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۱۶ ٱگوست/۲۵ مرداد علیه کاروان نظامی ارتش اشغالگر ترکیه که از پایگاه وارگنما در گَوَر واقع در جولمرگ به حمل و نقل نظامی پرداخته بودند، در منطقه مابین روستاهای مالکاوا و یکماله عملیات با تاکتیک تله انفجاری به انجام رساندند. در این کاروان یکی تریلی هدف قرار داده شد که در نتیجه‌ی آن تریلی و تجهیزات همراه آن منهدم شدند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. نیروهای اشغالگر پس از این عملیات در حومه روستاهای یکماله، مالکاوا و قاپورته تحرکاتی نظامی را آغاز کردند.

  حملات هوایی

  در ساعات صبح روز ۱۵ آگوست/ ۲۴ مرداد هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه حومه روستای گیسه در عرصه گاره در مناطق حفاظتی مدیا، تپه ساواش و حومه روستای بِپالان در قندیل و حومه روستای رنجبر آغا در عرصه زه را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد است. خسارات بسیاری به اراضی منطقه وارد شد.

  در اطلاعیه‌ی روز ۴ آگوست/ ۱۳ مرداد اعلام کرده بودیم که ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۱۸ ژوئیه / ۲۷ تیر در روستای شاکاک در درسیم تحرکاتی نظامی را آغاز کرده و منطقه را هدف حملات هوایی قرار داد. در نتیجه‌ی بمباران‌ها ۲ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: محمد تارا

   کد سازمانی: آورش آمد

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۱۸ ژوئیه ٢٠١٩/ درسیم


   نام: درویش آدگوزل

   کد سازمانی: دژوار آرارات

   محل تولد: کوجاعلی

   زمان و مکان شهادت: ۱۸ ژوئیه  ٢٠١٩/ درسیم

  رفیق آوارش آمد در کلانشهر آمد چشم به جهان گشوده و در میان اطرافیانی میهن دوست پرورش یافت. وی در برابر سیاست انکار و نابودی دشمن بمانند هزاران جوان دیگر کرد به سوی کوهستان‌های کردستان آمده و به یکی از مبارزان آزادی مبدل شد. وی از همان ابتدا با موضعی فداکار و زحمتکش به یکی از رفقای الگویمان مبدل شد. در عرصه‌ی درسیم مبارزه کرده و در تاریخ مبارزات آزادی خواهی کردها به یکی از رفقای قهرمانمان مبدل شد.

  رفیق دژوار آرارات در کوجاعلی چشم به جهان گشوده و شاهد سیاست‌های همگون سازی دولت بوده است. رفیق دژوار در عرصه‌ی درسیم مبارزه کرده، با مساعدت و زحمات خویش ضربات مهلکی بر دشمنان وارد ساخت.

  مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده‌ی رفقای شهیدمان و تمامی خلق میهن دوست اعلام می‌داریم و با آرمانهای آنان تجدید میثاق می‌نماییم."