عملیات‌های گریلایی در خاکورک

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی زنجیره عملیات‌ نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در عرصه خاکورک حداقل ۷ ارتشی کشته شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا اطلاعیه‌ای را منتشر کرد. ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی عملیات نیروهای گریلا حداقل ۷ ارتشی کشته شده‌اند.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا که در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد، نیروهایمان علیه اشغالگران در خاکورک عملیات‌هایی تاثیرگذار را به انجام رساندند. در این چهارچوب؛

  روز ۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر در زمان انتقال نیروهای نظامی ارتش اشغالگر ترکیه به تپه کوردینه نیروهایمان عملیات تله انفجاری به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات ۲ ارتشی کشته شدند.

  در ساعت ۹:۳۰ روز ۱۵ ژوئیه /۲۴ تیر نیروهایمان علیه اتاقک و استحکامات ارتش اشغالگر ترکیه در تپه شهید درویش عملیاتی را به انجام رساندند. نیروهایمان کانتینر دشمن در تپه را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات به کانتینر ضربه وارد شده و ۴ ارتشی کشته شدند.

  در ساعت ۱۳ روز ۱۵ ژوئیه / ۲۴ تیر نیروهایمان علیه یگان دشمن که خواهان مستقر شدن در تپه هلیکوپتر بودند عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. در این عملیات تعداد بسیاری از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

  در ساعت ۸ روز ۱۶ ژوئیه ( امروز ) نیروهایمان علیه یگان دشمن در تپه شهید درویش عملیاتی تک تیراندازی به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته شد.

  عملیات نظامی چولیک پایان یافت

  روز ۱ ژوئیه / ۱۰ تیر ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق یایلدر، شهید حسن، لامچ،‌شَودین و باراوه در چولیک تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. این تحرکات تا روز ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر ادامه داشته و نیروهای دشمن بدون کسب هیچ نتیجه‌ای عقب نشینی کردند."