عملیات گریلا در چله، شمزینان و سیدکان

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در چله، شمزینان و سیدکان سربازان رژیم اشغالگر ترکیه را هدف حمله قرار دادند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات‌های گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

اطلاعیه ه.پ.گ به شرح زیر است:

"عملیات نیروهایمان در چهارچوب کارزار شهید باگر و شهید رونیا علیه اشغالگری ادامه دارد؛

چله

ساعت ۱۱:۳۰ روز ۷ مه/ ۱۷ اردیبهشت نیروهای ما در تپه کوردینه واقع در منطقه چله در جولمرگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات ضربات مهلکی به سنگر نیروهای دشمن وارد شد. از تعداد کشته و زخمی‌های دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

 

شمزینان

ساعت ۱۳:۳۰ روز ۸ مه/۱۸ اردیبهشت نیروهایمان در تپه سیویر علیه سربازان مستقر در پایگاه بِزَله واقع در عرصه‌ی شمزینان از توابع جولمرگ عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات از دو طرف سنگر و پناهگاه‌های دشمن مورد هدف قرار گرفتند. تعداد دقیقه کشته و زخمی‌های دشمن محرز نیست. پس از عملیات جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه در ساعت ۱۵:۳۰ تپه سور را بمباران کردند. در طی این بمباران آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

 

سیدکان

ساعت ۱۵:۳۰ همان روز نیروهایمان عملیاتی را علیه نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه لیلکان منطقه سیدکان واقع در جنوب کردستان مستقر شده بودند انجام دادند. در این عملیاتی ضربات مهلکی به پناهگاه و سنگرهای دشمن وارد شده اما از تعداد کشته و زخمی‌های دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه پس از عملیات نیروهای ما دامنه‌ی تپه شهید شروان و تپه لیلکان را بمباران کردند. در این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

 

بمباران مناطق حفاظتی مدیا

جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف حملات خود قرار دادند.

جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه ساعت ۳ روز ۸ مه / ۱۸ اردیبهشت منطقه شهید دلیلا در عرصه‌ی هفتانین، ساعت ۱۶:۳۰ - ۱۷:۳۰ منطقه برگاره واقع در گاره را بمباران کردند.

روز ۹ مه ساعت ۹:۳۰-۱۹:۳۰ منطقه‌ی برگاره واقع در گاره، ساعت ۳:۳۰ و ۱۵:۳۰ منطقه مام رشو در آواشین را بمباران کردند.

در نتیجه این حملات آسیبی به نیروهای ما وارد نشد."