عملیات گریلایی در جولمرگ و خاکورک: ۵ ارتشی کشته شدند

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در خاکورک، جولمرگ و کاخزمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند. ه.د.پ اعلام کرد، در نتیجه‌ی این عملیات‌ها تعداد بسیاری ارتشی کشته و زخمی شده‌اند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا علیه ارتش اشغالگر ترکیه و حملات هوایی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  "در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند. جزئیات بیشتر درباره‌ی عملیات‌ها بدین شرح است؛

  در تپه شکیف ۵ ارتشی کشته شدند

  ساعت ۱۹:۴۰ روز ۱۷ آگوست/ ۲۶ مرداد نیروهایمان علیه یگان ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه شکیف واقع در عرصه خاکورک مستقر شده‌ بودند عملیاتی را از دو طرف انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۵ ارتشی کشته شدند. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه در ساعات شب با کمک بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد.

  در تپه خوده اشغالگران هدف قرار داده شدند

  ساعت ۱۸ روز ۱۸ آگوست/ ۲۷ مرداد نیروهایمان علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که بر تپه خوده در آواشین واقع در مناطق حفاظتی مدیا مستقر شده‌ بودند عملیاتی را به انجام رساندند. به شکلی موفق سنگر و استحکامات دشمن هدف قرار داده شد. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامده است.

  علیه پایگاه شووه عملیاتی انجام گرفت

  ساعت ۱۸:۴۰ همان روز نیروهایمان تپه امنیتی پایگاه شووه در شهرستان اسندره در منطقه گَوَر واقع در جولمرگ را هدف قرار دادند. ضرباتی موفق بر سنگر‌های دشمن وارد شد. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

  در منطقه کره‌‌کور یک گریلا به شهادت رسید

  روز ۱۱ آگوست/ ۲۰ مرداد ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه کره‌کور در منطقه گَوَر واقع در جولمرگ عملیاتی نظامی را آغاز کرد. سپس با کمک پهبادهای تجسسی و بالگردهای نظامی منطقه را هدف قرار داده و میان نیروهایمان و نظامیان ارتش ترکیه درگیری رویداد. این درگیری قریب یک ساعت ادامه داشت، رفیقمان دنیز آگرباز تا آخرین گلوله‌ی خویش پیکار نموده و برای جلوگیری از اسارت خویش نارنجک دستی خود را منفجر کرده و به شهادت رسید. رفیق هژار( اسمائیل تاش) زخمی شده و به اسارت دشمن درآمد.

  مشخصات رفیق شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: محمد امین دمیر

   کد سازمانی: دنیز آگرباز

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۱۱ آگوست ٢٠١٩ – گَوَر

  رفیقمان دنیز سال ۱۹۹۶ در میان اطرافیانی میهن‌دوست در منطقه بسمل آمد چشم به جهان گشود. وی هر روزه شاهد ستم دولت ترکیه و سیاست نسل‌کشی علیه خلق کرد بوده و در سال ۲۰۱۴ به صفوف گریلا پیوست. با پیوستن به صفوف گریلا پاسخی درخور را به دشمن داد. رفیق دنیز با فداکاری و زحمات خویش شناخته شده و تمامی مسئولیت‌های خویش را به شکلی موفق به انجام رساند.

  عملیات تله انفجاری در عرصه مادورا

  روز ۱۴ آگوست/۲۳ مرداد ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه چمچه واقع در کاخزمان در قرس تحرکات نظامی گسترده‌ای را آغاز کرد.

  نیروهایمان در ۶ آگوست/ ۱۵ مرداد علیه یگان‌های عملیاتی دشمن در عرصه مادورا عملیات تله انفجاری به انجام رساندند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامده است.

  حملات هوایی

  روز ۱۴ آگوست/ ۲۳ مرداد هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه عرصه مادورا را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها یک از رفقایمان به شهادت رسیده‌ است. در آینده درباره‌ی مشخصات رفیق شهیدمان اطلاعات بیشتری را به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  ساعت ۹:۳۰ روز ۱۹ آگوست/۲۸ مرداد هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه حومه روستای بوله در قندیل واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است. زیان بسیاری به باغ و زمین‌های کشاورزی منطقه وارد شد."