عملیات گریلایی در وان و آمد

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در آمد و وان علیه اشغالگران عملیات‌هایی را انجام دادند. ه.پ.گ اعلام کرد، " در عملیات انجام شده در وان یک ارتشی کشته و به خودرو زرهی ضربه وارد شد. در آمد پایگاه ارتباطی دشمن منهدم شد."

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ دربارهی آخرین عملیات‌های گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای کتبی منتشر کرد. 

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  "روز ۱۷ ژوئن/۲۷ خرداد نیروهایمان در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر علیه پایگاه نظامی تنگه واقع در کاتو خلیلا در منطقه‌ی شاخ از توابع وان عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات به شکلی موفقیت آمیز از دو طرف سنگر، استحکامات و خودرو زرهی دشمن هدف قرار داده شد. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته و به خودرو زرهی ضربه وارد شد. 

پایگاه ارتباطی دشمن در آمد منهدم شد

ساعت ۰۰:۳۰ روز ۱۷ ژوئن نیروهایمان علیه پایگاه ارتباطی اشغالگران در حومه روستای گودَرنه از توابع کول در آمد عملیات انفجاری انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات پایگاه ارتباطی منهدم شد. 

  حملات هوایی
  هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف قرار دادند. در این چهارچوب؛ 

  در ساعت ۲۱ روز ۱۷ ژوئن/۲۷ خرداد عرصه خانتور در حفتانین، اوایل صبح ۱۸ ژوئن/ ۲۸ خرداد عرصه ی شهید کندال، پیربلا و خانتور در حفتانین، ساعت ۱۱:۲۰ منطقه‌ی کستا در متینا را بمباران کردند.

  در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد. در نتیجهی بمباران عرصه‌ی کستا اراضی منطقه آتش گرفت."