عملیات گریلایی در چله: ۸ ارتشی ترکیه کشته شدند

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، نیروهای گریلا در چله واقع در جولمیرگ نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات حداقل ۸ ارتشی کشته شدند. 

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای کتبی اعلام کرد، نیروهای گریلا در چله واقع در جولمیرگ علیه نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را به انجام رساندند.

متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

" عملیات نیروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه ارتش اشغالگر ترکیه ادامه دارند. نیروهایمان در پاسخ به حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترک در خاکورک، در ۳ مکان متفاوت در عرصەی چله در جولمیرگ عملیات‌هایی موفقیت آمیز را به انجام رساندند. در این چهارچوب؛

روز ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد ارتش اشغالگر ترک با همکاری یگانهای مخفی در ناحیەی کانی اوره اقدام به کمین گذاری کردند. نیروهایمان، یگان دشمن را تحت نظارت قرار داده و در ساعات ظهر همان روز علیه آنها عملیاتی انجام دادند. نیروهایمان از دو طرف و در فاصله‌ی نزدیک نیروهای دشمن را هدف قرار دادند. در نتیجەی این عملیات ۵ ارتشی کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند. پس از عملیات، نیروهای دشمن منطقه را بدون وقفه هدف حملات توپخانەای قرار دادند.

در ساعت ۱۲:۳۰ همان روز نیروهایمان علیه نظامیانی که بر تپه شهید جولمیرگ مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجەی این عملیات ضربات مهلکی بر دشمن وارد شده و ۳ ارتشی کشته شدند. پس از عملیات، ارتش اشغالگر ترکیه مناطق اطراف را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد و به همین دلیل اراضی منطقه آتش گرفت.

در ساعت ۱۱:۳۰ روز ۹ ژوئن/ ۱۹ خرداد نیروهایمان علیه نظامیانی که بر تپه شهید باگر مستقر شده بودند عملیاتی انجام دادند. ضربات مهلکی به سنگرهای دشمن وارد شد، اما از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

در ساعات صبح روز ۱۰ ژوئن/ ۲۰خرداد هواپیماهای جنگندەی ارتش اشغالگر ترکیه منطقەی خنیره واقع در خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجەی این بمبارانها آسیبی به نیروهای ما وارد نشد. "