عملیات گریلایی در گَوَر و تحرکات نظامی ترکیه در وان

مرکز اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق طی گزارشی از عملیات گریلاهایش در گوَر جولمرگ، درگیریها در منطقه وان و حملات هوایی رژیم ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا خبر داد. ه.پ.گ همچنین هویت یک گریلای جانباخته را نیز اعلام کرد

مرکز اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق طی گزارشی از عملیات گریلاهایش در گوَر جولمرگ، درگیریها در منطقە وان و حملات هوایی رژیم ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا خبر داد. ه.پ.گ همچنین هویت یک گریلای جانباخته را نیز اعلام کرد.

 

در گزارش ه.پ.گ آمدە است، گریلاها ساعت ١٠:٣٠ دقیقە روز هجدهم آگوست/ ٢٧ مرداد علیە ارتش اشغالگر ترکیە مستقر در تپە شهید غفور واقع در منطقە گور جولمرگ عملیاتی انجام دادند کە در جریان آن دشمن متحمل ضربات سختی شدە است. ه.پ.گ در خصوص کشتە و مجروحان دشمن در این عملیات اظهار بی اطلاعی کردە است.

 

این گزارش می‌افزاید؛ ارتش متجاوز ترکیە روز هجدهم آگوست در اطراف تپە مجلس واقع در منطقە چارچلای گور عملیات نظامی گستردەای آغاز کردند کە تاکنون همچنان ادامە دارد.

 

ه.پ.گ افزوده است؛ ارتش اشغالگر ترکیە روز چهاردهم آگوست در اطراف روستای خنجلوس واقع در منطقە الباک وان با هواپیماهای بدون سرنشین عملیاتی آغاز کردند کە در جریان آن مابین نظامیان دشمن و گریلاها درگیری روی داد.

 

این درگیری تا فردای همان روز ادامە داشت و بە کشتە و مجروح شدن شمار زیادی از نظامیان دشمن انجامید.

 

نیروی مدافع خلق در گزارش خود آوردە است، در جریان این نبرد یکی از رفقا با نام رزگار علیە واحدی از نظامیان ترکیە فداکارانە و تا آخرین نفس مبارزە کردە و بە شهادت رسید. همچنین یکی از رفقا با نام رمضان کورکماز با کد سازمانی آراس نیز بە اسارت دشمن در آمد.

 

مشخصات گریلای جانباخته در وان به این شرح است:

    نام: یلماز پولات

    کد سازمانی: رزگار مامدی

    محل تولد: آمد

    زمان و مکان شهادت: ١۵ آگوست ٢٠١٨/ وان

 

ه.پ.گ در پایان گزارش از تداوم حملات هوایی به مناطق دفاعی مدیا خبر داده و می‌گوید؛ ارتش غاصب ترکیه ساعت ١١:٢٠ تا ١٢ روز ١٨ آگوست عرصه‌های رود لولان، تپه شکیف، دره شیخ‌زاده و آره در بخش خاکورک را بمباران کرد.