دسیسه میت علیه پژاک دُم برخی جریان‌ها را به تله داد

در چند روز گذشته عکسی از مسئولین و فرمانده‌های پژاک- کودار و اعطای جایزه برای حذف فیزیکی (ترور) آنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. گفته می‌شود این توطئه از سوی میت ترکیه سازماندهی شده است.

در چند روز گذشته عکسی از مسئولین و فرمانده‌های پژاک- کودار و اعطای جایزه برای حذف فیزیکی (ترور) آنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. گفته می‌شود این توطئه از سوی میت ترکیه سازماندهی شده است.

 

کپی‌برداری از نسخه ترکی در حمله به پژاک و کودار

پس از ارائه پروژه "اقدام دمکراتیک" کودار و پژاک در ٢١ تیرماه و سپس پروژه "گامهای عملیاتی" پژاک در ٢١ مرداد سال جاری، اقدامات تحریک آمیز و پرواکاسیون گروههای منفعل و ضمیمه‌های بارزانی‌ در دشمنی با خلق روژهلات کردستان و پروژه‌های مذکور شدت گرفت. این اقدامات رأسا از سوی سازمان جاسوسی میت ترکیه سازماندهی شده و توسط عناصر خودفروخته‌ای گروههای منفعل به مرحله اجرا درآمد. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی برای ترور فرمانده‌ها و مسئولین پژاک و کودار منتشر گردید و زیر تصاویر مذکور ادعا شد که برای قتل آنان تا ٢٠٠ هزار دلار جایزه تعیین شده است.

 

در عکسی که در آگهی مذکور آمده اعلام شده که برای حذف (ترور) هر کدام از زیلان وژین؛ رئیس مشترک پژاک و فواد بریتان و زیلان تانیا؛ رؤسای مشترک کودار، آمد شاهو، مظلوم هفتن، باران بریتان و هیوا آرگش از مسئولین پژاک و کودار "از سوی ایران" جایزه تعیین شده است. وب‌سایت یک گروه نزدیک به سپاه پاسداران اکنون خبری منتشر کرده و می‌گوید این توطئه از سوی میت سازماندهی شده است. وبسایت انجمن موسوم به "بیتاوان" که فراری‌های انقلاب آزادیخواهی کردستان آنرا تشکیل داده و از سوی نهاد ضد اجتماعی بسیج و سپاه تغذیه می‌شود مدعی شده است که این خبر از اساس ربطی به ایران ندارد و با هدف "پایان آتش‌بس میان پژاک و ایران" از سوی میت ترکیه شکل گرفته است.

 

دسیسه تازه میت دُم برخی جریان‌ها را به تله داد

به گفته این مرکز دسیسه مذکور از سوی سازمان میت شکل گرفته و مشابه عملکرد رژیم ترکیه در مورد کوادر رهبری پ.ک.ک است. مرکز تأکید کرده است که هدف رژیم ترکیه آغاز دوره دیگری از جنگ ویرانگر در شرق کردستان و مشارکت رژیم ترکیه در سرکوب کردهای روژهلات در همکاری با رژیم ایران است.

خبرگزاری فرات پیرو تحقیقات خود هویت فردی که آگهی مذکور را تنظیم و منتشر کرده بود شناسایی کرده و اعلام می‌دارد که آدرس تلگرامی @آرارات_آریا متعلق به اعضای یکی از جریان‌های کلاسیک کرد شرق کردستان است که عنوان "کردستان ایران" را یدک می‌کشند.