"فراخوان برای اقدام فوری" کنگره ملی کردستان! [تکمیلی]

کنگره ملی کردستان در پی تصمیم آمریکا به خروج نیروهایش از سوریه فراخوانی فوری منتشر کرد. ک.ن.ک از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا شمال و شرق سوریه را به عنوان مناطق پرواز ممنوع اعلام کند

شورای مدیریتی کنگره ملی کردستان در پی تصمیم رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج نظامیان خود از خاک سوریه، بیانیه‌ای صادر کرد. بیانیه ک.ن.ک با عنوان "فراخوان برای اقدام فوری" خواسته‌هایی را خود جای داده است.

 

ک.ن.ک از آمریکا خواست تا از تصمیم خود منصرف شود، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نشستی فوری برگزار کنند و منطقه پرواز ممنوع اعلام نمایند. همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا نسبت به قتل‌عام‌های تازه سکوت نکنند.

 

فراخوان ک.ن.ک:

"تهدیدات و تدارکات حمله‌های اشغالگرانه دولت ترک به روژاوا (شمال سوریه) ادامه دارند. دولت ترک آغاز امسال (ماههای ژانویه و فوریه ٢٠١٨) به منطقه عفرین یورش برده و آنرا اشغال کرد. در اشغال عفرین فاجعه‌ی بزرگی در مقابل دیدگان جهانیان روی داد، عفرین به آتش‌كشیده شد و تخریب گردید. صدها غیرنظامی بی‌دفاع به قتل رسیدند و هزاران نفر زخمی شدند، صدها هزار نفر مجبور به ترک زادگاه خود گردیدند و [دولت ترک] تغییر دمگرافی عفرین را به مرحله اجرا درآورد.

 

دولت ترک در تلاش برای تحمیل همین برنامه بر دیگر مناطق روژاواست، مناطقی که دولت ترک خواهان حمله و اشغال آنان است مناطقی به طول ۵٠٠ کیلومتر مابین دو رود دجله و فرات است. اهداف اولیه در این مناطق کوبانی، گرسپی، سریکانی، دربیسی، عاموده، قامشلو، دیرک، منبج و دهها شهرک تابعه این شهرهای مرزی است. همچنین در شهرهای قامشلو، حسکه و رقا که صدها هزار نفر جمعیت دارند و دهها روستا و هزاران روستا در این منطقه واقع شده‌اند. بیش از سه میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند، حمله رژیم ترک به این مناطق به فاجعه انسانی می‌انجامد که دهها بار از فاجعه عفرین سنگین‌تر خواهد بود.

 

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه/ روژاوا و نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ/ق.س.د در جنگ علیه داعش متحمل بزرگترین هزینه‌ها شده‌اند. جهانیان شاهد بودند که در کوبانی مقاومت تاریخی به ثبت رسید. رژیم ترک نیروهایی را هدف قرار می‌دهد که از این مناطق محافظت کرده‌اند. این مناطق و پیش از همه کوبانی را هدف قرار می‌دهد. جنگ علیه داعش همچنان ادامه دارد، نیروهای محلی هنوز هم به در صفوف مقدم جنگ با داعش می‌جنگند.

 

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که آمریکا رهبری آنان را بر عهدی دارد (آمریکا، انگلیس و ..) در این مناطق مستقر شده بودند. هنوز هم در این مناطق هستند. تنها در هفته گذشته بالغ بر ٢٠٠ حمله هوایی علیه داعش در خاک سوریه به انجام رسیده است. نیروهای ائتلاف به خودمدیریتی و خلق منطقه قول داده‌اند که از آنان محافظت می‌کنند. طبق گزارشهای تازه ایالات متحده آمریکا در مقابل تهدیدهای دولت ترک عقب‌نشینی کرده و تصمیم گرفت که نیروهای خود را از منطقه خارج کند. اگر آمریکا و نیروهای دیگر ائتلاف از این مناطق خارج شوند، ساکنان آن در خطر قتل‌عام‌های بزرگی قرار خواهند گرفت. چنین وضعیتی راه را بر وقوع تراژدی بزرگ انسانی هموار کرده و به زخمی بزرگ در وجدان بشریت خواهد انجامید."

 

ک.ن.ک از نیروهای ائتلاف و جامعه بشری خواست:

١-لازم است نیروهای ائتلاف از منطقه خارج نشوند.

 

٢-بایستی شورای امنیت سازمان ملل نشستی فوری برگزار کند و در آن بر محافظت از منطقه تأکید نموده و مناطق پرواز ممنوع اعلام نماید.

 

٣-ایالات متحده آمریکا در تصمیم خود تجدید نظر کرده و از خروج نیروهایش صرفنظر کند.

 

۴-کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس فورا بایستی این موضوع را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهند و از قتل‌عام کردها، عرب‌ها، آسوری‌ها و ارمنی‌ها جلوگیری کنند.

 

۵- آنچه که روسیه در عفرین انجام داد، بایستی اینبار تکرار نشود، روسیه یک بار دیگر در مقابل دولت ترک سکوت نکند و [این‌ بار] دولت ترک را متوقف کند.

 

۶-مدافعان حقوق بشر، جنبش‌های آشتی‌خواهانه و تمام فعالان عرصه‌های سیاسی- اجتماعی را فرامی‌خوانیم؛ صدای میلیون‌ها نفر از کردها، عرب‌ها، آسوری‌ها، ارمنی‌ها، باورمندان سنی، علوی، ایزدی و مسیحی‌ها را بشنوید، تماشاگر قتل‌عام‌ها نباشید و از خلق‌های شمال و شرق سوریه حمایت کنید.

 

کنگره ملی کردستان در پایان افزوده است:"خلق کردستان در مقابل حملات ایستادگی خواهد کرد. آحاد جامعه را به همبستگی دعوت می‌کنیم."