فراخوان بسیج عمومی برای دفاع از عفرین/ کاراییلان: پ.ک.ک تماشاگر حمله ترکیه نخواهد بود [تکمیلی]

مراد کاراییلان از اعضای کمیته رهبری حزب کارگران کردستان-پ.ک.ک خاطرنشان کرد که دولت ترکیه در عفرین محکوم به نابودی است. کاراییلان یادآوری کرد که پ.ک.ک در این رابطه تماشاگر نخواهد بود و آحاد کردها را به بسیج عمومی در محافظت از عفرین فراخواند.

مراد کاراییلان از اعضای کمیته رهبری حزب کارگران کردستان-پ.ک.ک خاطرنشان کرد که دولت ترکیه در عفرین محکوم به نابودی است. کاراییلان یادآوری کرد که پ.ک.ک در این رابطه تماشاگر نخواهد بود و آحاد کردها را به بسیج عمومی در محافظت از عفرین فراخواند.

 

کاراییلان عضو شورای رهبری پ.ک.ک در گفت‌وگو با شبکه سترک تی‌وی موضوع حمله دولت ترکیه به عفرین را مورد ارزیابی قرار داد

 

گزیده‌ای از سخنان کاراییلان:

دولت ترکیه توانایی اشغال عفرین را ندارد

"لازم است خلق عفرین و تمام خلق کردستان [در هر چهاربخش میهن] نیک بدانند که ارتش ترکیه توانایی اشغال عفرین را ندارد. ارتش ترکیه ٩ ماه نتوانست وارد نصیبین شود و آنرا اشغال کند. تمام سربازان ترکیه در نصیبین به بیماری روانی دچار شدند و بسیاری از سربازی فرار کردند. این ارتش توانایی ورود به سور، نصیبین و جزیره [شمال کردستان] را نداشت. با پایان مهمات مبارزان در داخل شهرهای شمال کردستان، ارتش ترکیه با تدابیر شدید در داخل خودروهای زرهی به شهرها وارد شدند. سه ماه نتوانستد باب را اشغال کنند و در پایان با همکاری عناصر داعش و روسیه شهر باب را گرفتند. روسیه در اشغال باب به ترکیه و داعش کمک کرد. ما ٣۵ سال است با این دولت می‌جنگیم. دولت ترکیه طبل توخالی است. صدا می‌دهد اما در درون پوچ است. رژیم ترکیه توانایی ورود به عفرین را ندارد. البته رژیم ترکیه وارد این جنگ خواهد شد. زیرا مشروعیت خود را از جنگ‌افروزی می‌گیرد و در غیراینصورت نابود می‌شود. ترکیه در پی فرصت برای حمله است. اگر روسیه به ترکیه اجازه دهد به حمله دست خواهد زد ولی در هر صورت ترکیه توانایی اشغال عفرین را ندارد.

 

مواضع ایالات متحده ریاکارانه است

ی.پ.گ/ی.پ.ژ و ق.س.د در روژاوا تنها برای خود نجنگیدند بلکه نبرد آنان به نمایندگی از بشریت [علیه تبهکاران] بود و پایتخت رژیم خودخوانده داعش را آزاد کردند. در مقابل این مقاومت قهرمانانه دسیسه‌های پلیدی در جریان است. مثلا یکی از مسئولان آمریکایی با سخنان خود ایران، ترکیه و سوریه را تحریک کرد و سپس افزود "به نگرانی‌های ترکیه واقفیم". این مسئول افزود " در عفرین به هیچ عنوان نیرو نداریم". هدف از بیان این سخنان اینست "می‌توانید به عفرین حمله کنید" اما بخشی از ق.س.د در عفرین است؟ برخی مواضع ریاکارانه وجود دارند. از سویی اشغالگران را تحریک می‌کنید و از سوی دیگر مدعی می‌شوید که از عفرین دفاع نخواهید کرد. این موضعی غیرصمیمی و غلط است. چنین مواضعی ما را به گمان وامی‌دارد.

 

چرا [نشست‌های] سوچی و ژنو با شکست روبرو می‌شوند

روسیه برای چندمین بار نشست‌ سوچی را به تعلیق می‌اندازد، چرا؟ زیرا کردها در سوریه به نیروی واقعی و یک حقیقت صرف مبدل شده‌اند. اگر کردها در نشست ژنو حضور نداشته باشند این نشست همچون دیگر نشست‌‌ها با شکست روبرو خواهد شد. ترکیه خواهان عدم مشارکت کردها در ژنو است. ژنو با شکست مواجه شده است. چرا؟ زیرا کردها از آن محروم شده‌اند. ترکیه با شرکت کردها در ژنو مخالف است. ترکیه همه کردها را تروریست می‌بیند. اگر این دولت‌ها خواهان اداره جهان هستند می‌بایست عادلانه رفتار کنند و به ترکیه بگویند "بأیست". اما [آنچه در عمل روی می‌دهد] دولت‌ها برای منافع خود به شیوه‌ای دیگر رفتار می‌کنند.

 

به اردوغان فرمان "دیگر بس است" بدهید

لازم است تمام نیروهای جهانی به وضوح این مسئله را درک کنند که بدون چاره‌یابی مسئله کُردها هیچ مسئله‌ای حل نخواهد شد. مسئله کردستان مسئله‌ای حیاتی است. لازم است برخی افراد یا دولت‌ها به ترکیه این مهم را یادآوری کنند. اما کسی چیزی نمی‌گوید. چرا؟ زیرا از ترکیه می‌ترسند. نه اینکه ترکیه نیرومند باشد. اگر چنین خواسته‌ای از ترکیه داشته باشند منافع آنان با دولت ترکیه در خطر می‌افتند. الزامی است نیروهای حامی استقرار و ارامش، نیروهای دمکراتیک و انسانگرا به نژادپرستی ترکیه فرمان "دیگر بس است" بدهند.

 

الزامی است جهانیان به وحشی‌گری رژیم ترکیه در کردستان اقرار کند و در مقابل فاشیسم و قتل‌عام بأیستد. ما همچون پ.ک.ک چنین می‌اندیشیم و این حقیقت را با جهانیان در میان می‌گذاریم. ما مجبور نیستیم تا به دیگران تکیه کنیم. ما باید به نیروی خود متکی باشیم. ما دوستان خودمان را داریم، کوهها دوستان واقعی ما هستند و اینگونه می‌توانیم به نیرو و اراده خود تکیه کنیم.

 

پیامی برای تمام قدرت‌های جهان: با فاشیسم همدست نشوید

ما تمام قدرت‌های جهانی را فرامی‌خوانیم که با فاشیسم دولت ترکیه که بر خلق کُرد تحمیل می‌کند، همدست نشوند. به روسیه و پوتین اعلام می‌کنیم: دولت ترکیه بر علیه خلق کُرد سیاست قتل‌عام را اعمال می‌کند و بایستی در این اقدامات با دولت ترکیه همکاری نکنید. در عفرین یک میلیون نفر زندگی می‌کنند و ما به خوبی می‌دانیم که تا روسیه چراغ سبز نشان ندهد، دولت ترکیه نمی‌تواند در عفرین مداخله کند. دولت ترکیه تاکنون به توپباران عفرین اقدام کرده و نیروی زمینی به‌کار نبرده است. در واقع دولت ترکیه خواهان بکارگیری حمله هوایی علیه عفرین است و سوالی که پیش می‌آید این است که عرصه‌ی هوایی سوریه تحت کنترل کدام کشور قرار دارد؟ جواب واضح است ، عرصه‌ی هوایی سوریه تحت کنترل روسیه قرار دارد. بنابراین در صورت ورود هواپیماهای جنگی ترکیه به آسمان عفرین، حتی اگر پرچم ترکیه بر روی این هواپیماها حک شده باشد نیز به این معنی‌ست که دولت روسیه این هواپیماها را فرستاده است. خلق کُرد و افکار عمومی باید این حقیقت را دریابند. به دلیل اینکه عرصه‌ی هوایی عفرین و سوریه تحت کنترل روسیە قرار دارد.

 

بنابراین ما مسئولان دولت روسیه را فرامی‌خوانیم که در این توطئه‌ی پلید اردوغان شریک نشوند. روسیه با ی.پ.گ و ق.س.د در جنگ علیه داعش همکاری نموده است و اگر به هواپیماهای جنگی ترکیه اجازه‌ی ورود به آسمان عفرین را صادر کند، به معنی خیانت است. ما امیدواریم که روسیه مرتکب همچین خطایی نشود.

 

حمله به عفرین به معنای حمله علیه تمام خلق کُرد است

حمله به عفرین درواقع حمله علیه تمام خلق کُرد محسوب می‌شود و عفرین نمونه‌ی دیگری از مقاومت کوبانی خواهد بود. عفرین آیینه‌ی کردستان است به گونه‌ای که از تمام تنوعات اتنیکی خلق کُرد نظیر علوی، ایزدی و... در عفرین کنار هم زندگی می‌کنند.

 

خلق عفرین با خصوصیت قهرمانی خود شناخته می‌شوند. بسیاری از شهیدان نظیر "آرین میرکان" و "رفات عربان " نیز که با شهامت خود قهرمانی آفریده‌اند از اهالی عفرین بوده‌اند. ما بر این باوریم که خلق عفرین این قهرمانی را در جنگ علیه دولت ترکیه نیز تداوم می‌بخشد. اگر نیروهای مبارز و خلق عفرین با هم متحد شوند هیچ نیرویی قادر نخواهد بود که آنان را شکست دهد.

دشمن ما تا این حد خوار و خفیف است که علیه ما جنگ روانی به راه می‌اندازد. اما اگر فاشیسم برخاسته از سیاست‌های دو حزب "آ.ک.پ " و "م.ه.پ" به عفرین حمله کند، با پاسخ کوبنده‌ی نیروهای مبارز و خلق عفرین روبرو خواهد شد. همانگونه که "آ.ک.پ" و داعش در کوبانی دچار شکست شدند ، "آک.پ" و "م.ه.پ" نیز در عفرین شکست خواهند خورد.

 

پ.ک.ک در مقابل حمله به عفرین سکوت نخواهد کرد

اگر دولت ترکیه به عفرین حمله کند بایستی پ.ک.ک در مقابل وضعیتی که پیش خواهد آمد،  تماشاگر نباشد. به عنوان گریلاهای آزاد کردستان وظیفه‌ی ما محافظت از کردستان است. در هر جایی از کردستان که علیه دستاوردهای خلق کُرد حمله‌ای صورت بگیرد، ما از مقاومت در آنجا حمایت خواهیم نمود.

 

 

پ.ک.ک و ی.پ.گ دو نیروی نظامی جدا از هم هستند اما اگر حمله‌ای صورت بگیرد با هم متحد خواهیم شد

 

نیروی نظامی پ.ک.ک با نیروی نظامی ی.پ.گ ارتباطی ندارد. اما اگر در هر جایی علیه خلق‌مان حمله‌ای صورت بگیرد ما با هم متحد خواهیم شد. در این مورد بایستی تمام خلق کُرد موضعی ملی اتخاذ کنند. کُردی که حمله به عفرین احساسات او را برنمی‌انگیزد بایستی به هویت خود شک کند. اردوغان هر روز حقارتی را علیه خلق‌مان روا می‌دارد و بایستی ما در مقابل این حقارت‌ها سکوت اختیار نکنیم.

 

بایستی تمام خلق کُرد برای حمایت از عفرین بسیج عمومی تشکیل دهند

اگر قرار است علیه عفرین حمله‌ی گسترده صورت بگیرد، بایستی تدابیر لازم برای آن مهیا شود. من خلق کُرد و مخصوصا جوانان را فرامی‌خوانم که برای حمایت از عفرین بسیج عمومی تشکیل دهند.

در زمان حملە به کوبانی رهبر آپو فراخوان بسیج‌عمومی اعلام کرده بود. اکنون فراخوان رهبر آپو برای عفرین نیز همان خواهد بود. بایستی هر فردی برای این وضعیت در آمادگی به‌سر ببرد.

 

تمام دستاوردها به یکباره به دست نمی‌آید بلکه به مبارزه و مقاومت نیاز است. بایستی به خوبی آگاه باشیم که آغاز حمله به عفرین، برای خلق‌ کُرد و تمام خلق‌های منطقه به معنای آغاز مرحله‌ای جدید است. چراکه آینده‌ی خلق‌مان به مقاومت عفرین بستگی دارد و باید دشمن را شکست داده و پیروزی را از آن خلق خود بسازیم.