فراخوان ک.ج.د برای پایان دادن به حصر

​​​​​​​کنگره جامعه دمکراتیک طی فراخوانی از کردها، دمکراسی‌خواهان و جامعه بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان فعالیت‌های اعتراضی را گسترش دهند

ک.ج.د طی نشستی مطبوعاتی در شهر آمد فراخوان خود را با افکار عمومی در میان گذاشتند. بردان ازتورک رییس مشترک ک.ج.د، صالحه آیدنیز و موسی فارس اُغولاری نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها و همچنین اعضای دیوان مدیریتی ک.ج.د در نشست مطبوعاتی حضور داشتند.

 

بردان ازتورک رییس مشترک ک.ج.د در سخنانی با یادآوری جایگاه اوجالان در میان خلق‌های خاورمیانه گفت که برای برای پایان دادن به جنگ هژمونی‌خواهی در خاورمیانه و آغاز پروسه‌ی صلح و دمکراتیک، نقش اوجالان تعیین کننده است.

 

آ.ک.پ کنسپت جنگ را در پیش گرفته است

رییس مشترک ک.ج.د در ادامه با بیان تحولات سال ٢٠١٣ و آغاز مرحله گفتگوهای امرالی گفت:حکومت آ.ک.پ کنسپت جنگ را ترجیح داد. آ.ک.پ با حصر اوجالان خواست تا اندیشه‌های وی به جنبش آزادیخواهی کردها، خلق‌های ترکیه، خاورمیانه و جامعه بین‌المللی نرسند.

 

وی تصریح کرد که رژیم ترک به حملات نابودگرانه سیاسی علیه سیاست دمکراتیک می‌پردازد و این سیاست را در تداوم رویکرد حصر رهبر خلق کرد اتخاذ کرده است. ازتورک مقاومت در برابر حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و پایان دادن به آنرا معیاری اخلاقی برای محافظت از آینده دمکراتیک خلق‌های خاورمیانه نامید.

 

اعتصاب لیلا گووَن فراخوانی برای ما و جامعه بین‌المللی است

رییس مشترک ک.ج.د در ادامه خاطرنشان کرد:"لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د در این چهارچوب ما، خلقمان و جامعه بین‌المللی را فرا خوانده تا به وظایف و مسئولیت‌های خویش عمل کنیم. تا زمانی که در برابر حصر موضعی فراگیر اخذ نکنیم، تا زمانی که به انزوا پایان داده نشود، مبارزه دمکراسی و صلح‌خواهی به نتیجه نخواهد رسید. لیلا گووَن این مهم را به ما گوشزد کرده است. اعتصاب غذا نشان داد که تا زمانی که به سیستم شکنجه امرالی پایان داده نشود مبارزه دمکراسی وآزادی به پیروزی نمی‌انجامد، این حقیقت پیشتر هم از سوی آنانی که اعتصاب غذا دست زده و جان خویش را فدا کرده بودند به خلق‌های ترکیه، کردستان، خاورمیانه و جامعه بین‌المللی نشان داده شده است."

 

ازتورک اعتصاب غذای لیلا گووَن را گامی تاریخی خواند و از مطالبات وی به عنوان مطالبات خلق و دوستداران آزادی و نیروهای دمکراتیک نام برد و به دولت ترکیه نسبت به گسترش اعتصاب غذا علیه سیاست‌های فاشیستی آن هشدار داد.

 

وی خواسته‌های لیلا گووَن و دیگر زندانیان سیاسی را حقوقی، اخلاقی و مشروع خواند و از دولت ترک خواست تا مطالبات آنان را بپذیرد.

 

وی از رژیم ترک خواست تا به سیاست حصر پایان دهد و از خلق کرد، سازمان‌های دمکراتیک و جامعه بین‌الملل برای همبستگی با لیلا گووَن و دیگر زندانیان دعوت به عمل آورد.

 

بردان ازتورک در پایان از دادگاه حقوق بشر اروپا، کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا، سازمانهای حقوق بشری در سرتاسر جهان، شورای اروپا و سازمان ملل خواست تا فورا در برابر حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان موضعی اخلاقی اخذ نمایند و توان خود را برای وادارکردن رژیم ترک به پذیرش مطالبات زندانیان بکار گیرند.