فراخوان ک.ج.ک برای حکومت اقلیم و پارتی؛ مواضع خود علیه اشغالگران را بیان کنید!

کمیته روابط خارجی ک.ج.ک تصریح کرده است که بیانیه عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق- سفین دزەیی با هدف مشروعیت بخشی به اشغالگری دولت ترکیه در جنوب کردستان صادر شده است

کمیته روابط خارجی ک.ج.ک تصریح کرده است که بیانیه عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق- سفین دزەیی با هدف مشروعیت بخشی به اشغالگری دولت ترکیه در جنوب کردستان صادر شده است

 

کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است:" مبارزه خلق کردستان در هر چهار بخش میهن بهم گره خورده و همدیگر را تقویت می‌کند. مبارزه تنها دلیل وجود تمام سازمان‌ها است و تداوم حیات همگان وابسته به این مبارزه است."

 

کمیته خاطرنشان کرده است، نیروهای جهانی و منطقه‌ای در خاورمیانه در حال جنگی سهمگین برای هژمونی خود هستند و خلق‌ هم برای آزادی، مبارزه بزرگی را در پی گرفته است. کمیته به تلاشهای همه جانبه دولت ترکیه و رژیم حاکم بر آن در دشمنی با کردها و ممانعت از دستیابی به حقوق، آزادی و موقعیت سیاسی اشاره کرده و می‌افزاید:"حملاتی که با هدف نابودی در جزیر، نصیبین، سور، شرنخ و سپس در عفرین روی داد در این راستا صورت گرفت. ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ اکنون با هدف اشغال به جنوب کردستان یورش می‌آورد، ائتلاف آ.ک.پ/مه.پ مدعی است که هدف حملات کردها نیستند بلکه پ.ک.ک است. اما این ادعا بجز عوامفریبی پلیدی که از سوی استعمارگران طرح می‌شود معنی دیگری ندارد. همگان خوب می‌دانند که پ.ک.ک خود جنبشی است که از فرزندان کردهای هر چهار بخش کردستان شکل گرفته است. خلق کُرد هم با پ.ک.ک و سازمانهای سیاسی و اجتماعی در هر چهاربخش کردستان به اراده خویش پی ‌برده است. بهمین دلیل در هر کدام از بخش‌های کردستان، حمله به هر جنبشی که اراده آزادیخواهی کردها را نمایندگی کند حمله مستقیم به خلق کُرد است. ادعاهای عوامفریبانه استعمارگران نمی‌تواند این حقیقت را لاپوشانی کند."

 

حکومت جنوب کردستان موضع آشكاری نشان نمی‌دهد

خلق ما، احزاب سیاسی، سازمانهای اجتماعی مدنی و نهادهای اجتماعی در جنوب کردستان به این حقیقت واقفند و با چنین باوری علیه اشغالگری جمهوری ترکیه بپا می‌خیزند. اغلب احزاب سیاسی با صدور بیانیه و سازمانهای اجتماعی مدنی و خلق ما با فعالیت‌های گوناگون مواضع خود را [در قبال یورش ترکیه به جنوب کردستان] نشان دادند. گرچه می‌بایست حکومت اقلیم کردستان قبل از همه واکنش نشان دهد اما هنوز هم حکومت موضعی آشکار نشان نداده و با بیانیه‌های منسوب به این حکومت درصدد مشروعیت بخشی به اشغالگری دولت ترکیه است. بیانیه‌ای که از سوی عضو دفتر سیاسی پارتی (حزب دمکرات کردستان عراق)- سفین دزه‌یی صادر شده مایه نگرانی است. سفین دزه‌یی مدعی است که دولت جمهوری ترکیه با هدف حمله به پ.ک.ک به جنوب کردستان حمله کرده است، بهمین دلیل لازم است پ.ک.ک از جنوب کردستان خارج شود. قبل از هر چیز چنین بیانیه‌ای تلاش برای مشروعیت دادن به اشغال جنوب کردستان از سوی دولت ترکیه است، این بیانیه سعی دارد اشغال جنوب کردستان را کاری خوب قلم زده و روابط مخفیانه خود با دولت ترکیه را لاپوشانی نماید. برای چنین هدفی کانال تلویوینی سی‌ان‌ان ترک را به جنوب کردستان فراخوانده‌اند و برای جنگ روانی علیه جامعه کردستان وی را مورد استفاده قرار می‌دهند. همزمان در روستای برمزه برای اشغالگران سفره پهن می‌کنند. آنانی که سالهاست خواهان خروج پ.ک.ک از شنگال بوده و خواستار خروج پ.ک.ک از جنوب کردستان می‌شوند یکبار هم عنوان اشغالگر را برای جمهوری ترکیه بکار نگرفته‌اند. چنین وضعیتی بسیار بامعناست. آنچه که در رفتار سفین دزه‌یی بروز کرده است هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ سیاسی حقارت به کردهای هر چهار بخش کردستان، حقارت به ارزش‌ها و تاریخ مبارزه کردهاست. چنین رویکردی دشمن را مسئول زیان‌ها نمی‌داند و در عوض خلق و سازمانی که در مقابل حملات مقاومت می‌کنند را هدف نشان می‌دهد. طبق چنین ذهنیتی اگر خلق جنوب کردستان برای احقاق حقوق انسانی خود مقاومت نکرده بود، هدف حملات امحاگرانه انفال قرار نمی‌گرفت و قتل‌عام هلبجه هم روی نمی‌داد. اما صاحبان این طرز فکر نیک بدانند که اگر در حین انفال، حین جنایت هلبجه و حین راپرین (قیام ١٩٩١) خلق جنوب کردستان مقاومت نکرده و هزینه‌های آنرا به جان نخریده بود آنان (گردانندگان حکومت) هم وجود نداشتند.

 

خلق جنوب کردستان موضع خود علیه اشغالگران را با فعالیت‌هایش نشان داده است

لازم است همگان نیک بدانند که مبارزه خلق کردستان در هر چهاربخش بهم وابسته است و همدیگر را تغذیه می‌کند. این مبارزه هم سبب وجود تمام سازمان‌هاست و هم تداوم حیات همگان را ضمانت می‌کند. واضح است که ائتلاف فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ دشمن تمام سازمان‌های کردها و خلق کُرد است. خلق ما و احزاب سیاسی جنوب کردستان هم این حقیقت را بخوبی در جریان همه‌پرسی جنوب کردستان با چشم خود دیدند. به همین دلیل حکومت جنوب کردستان و پارتی می‌خواهیم که بر این اساس مواضع خود را علیه اشغالگری و استعمارگری نشان دهند. خلق ما انتظار دارند که این موضع علیه اشغالگران و له مقاومتگران باشد.

 

بدون شک بسیاری از احزاب سیاسی، سازمانهای جامعه مدنی، نهادهای زنان و جوانان که اراده خلق کُرد را در جنوب کردستان نمایندگی می‌کنند و آحاد خلق هم در برابر اشغالگری ایستار خود را نشان داده‌‌اند. این مواضع برای ما بسیار ارزشمنده است و ما به آنان درود می‌فرستیم. اما حساسیت مرحله بیانگر این حقیقت است که بیش از هر چیز باید به فعالیت‌های بیشتر روی آورد. در این راستا از تمام نیروهای سیاسی و اجتماعی می‌خواهیم که مواضع تندی اخذ کرده و فعالیت‌های خود را گسترده نمایند. ما هم دوشادوش خلق و دوستان خود در برابر حملات اشغالگرانه مقاومت خود را گسترده‌تر می‌کنیم و در این راستا به خلق خود درود می‌فرستیم."