فرمانده سرهلدان روگش هیوی؛ گریلا به هر حمله‌ای پاسخ کوبنده‌ای میدهند

سرهلدان روگش هیوی یکی از فرمانده‌‌های نیروهای مدافع خلق ضمن اشاره به حمله اشغالگرانه رژیم ترکیه به برادوست و خاکورک مقاومت‌های قهرمانانه نیروهای گریلا را یادآوری کرد

سرهلدان روگش هیوی یکی از فرمانده‌‌های نیروهای مدافع خلق ضمن اشاره به حمله اشغالگرانه رژیم ترکیه به برادوست و خاکورک مقاومت‌های قهرمانانه نیروهای گریلا را یادآوری کرد

 

این فرمانده ه.پ.گ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات قدرت مانور سریع نیروهای گریلا در مصاف با اشغالگران و بحران‌های سیاسی و اقتصادی رژیم فاشیست ترکیه را مهمترین دلایل شکست تاریخی سردمداران حاکم بر ترکیه خواند

 

این فرمانده ه.پ.گ افزود:"ارتش غاصب ترکیه در برادوست و خاکورک با اراده فولادین گریلا روبرو شده و شکست مفتضحانه و تلفات سنگین نظامیان ترکیه واقعیت‌ها را بازگو می‌کند.

 

فرمانده هیوی تصریح کرد که فاشیسم حاکم در برابر مقاومت گریلا با شکست بزرگی روبرو شد و برگزاری انتخابات زودرس هم از نتایج این شکست  است. به گفته فرمانده هیوی هر حمله دولت ترکیه به گریلا با پاسخی کوبنده‌تر از آنچه که ارتش ترکیه در خیال دارد روبرو می‌شود.

 

جنگ را به تمام ترکیه می‌کشیم

سرهلدان روگش هیوی افزود:"نیروهای گریلایی ه.پ.گ/یژاستار از زمستان سال گذشته در برابر ارتش ترکیه ایستادگی می‌کنند، گریلاهایی که از چهار بخش کردستان در نیروهای مدافع خلق جای گرفته‌اند، تحت هیچ شرایطی بدون پاسخ نخواهند ماند. آمار کشته و زخمی‌ها ارتش ترکیه مؤید این حقیقت است."

 

به گفته وی جنگ در برابر رژیم ترکیه از این پس تنها به شمال و جنوب کردستان محدود نخواهد بود و بزودی آنچه که دولت ترکیه آنرا فاجعه نام می‌گذارد بر سر آنان می‌آوریم.

 

ایشان به شکست کامل ارتش ترکیه در عرصه جنگ زمینی اشاره کرد و حملات مداوم هوایی را نشانه نا امیدی و یأس دولت ترکیه نامید.

 

سرهلدان روگش هیوی در پایان ضمن یادآوری بمباران روستاها و ساکنان منطقه از نقش پ.د.ک در این حملات و سکوت معنی‌دار آن به عنوان همکار ارتش غاصب ترکیه در اشغال منطقه یاد کرد.