فرمانده‌ی مرزبانی ایران: کولبران جزء باندهای مافیای ضد امنیتی کشور هستند

قاسم رضایی فرمانده‌ی مرزبانی ایران گفت،"کولبران متجاوزهای مرزی هستند، برخی از آنها فریب خورده و برخی عضو باندهای مافیای ضد امنیتی می‌باشند".

  فرمانده‌ی مرزبانی ایران با تایید شلیک به کولبران و کشتار آنها، این قشر را متجاوز مرزی خواند. او گفت، آنها فریب خورده و جزء باندهای مافیای قاچاق و یا مافیای ضد امنیت ایران می‌باشند.

  قاسم رضایی کشتار کولبران را مورد تایید مرزنشینان دانست و گفت، "نه مردم و نه مرزنشینان به ما اجازه‌ی مدارا با کولبران را نمی‌دهند".

  او در ادامه با دفاع از کشتار کولبران آنها را "مخل امنیت اقتصای و مخل امنیت جامعه" نامید.

  این سخنان فرمانده‌ی مرزبانی ایران در حالیست که نمایندگان مجلس بارها وعده‌ی ساماندهی وضعیت کولبران و حتی بیمه کردن آنها را داده بودند. وعده‌ای که نه تنها هرگز عملی نشد بلکه روز به روز بر کشتار کولبران افزوده می‌شود.

  پیشتر معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور نیز کولبری را واژه‌ای "ابداعی" دانسته و گفته بود ما اصلا در ایران کولبر نداریم و "دولت کولبری را به رسمیت نمی‌شناسد".

  حسین ذوالفقاری پاسدار رژیم در وزارت کشور شلیک به کولبران را "دفاع از امنیت مرزها" و "جلوگیری از تهدید" خواند و گفت که ماموران مرزی به کسانی که "غیرقانونی" وارد مرزها شوند، شلیک می‌کنند.

مقامهای رژیم ایران در حالی از کشتار کولبران دفاع کرده و آنها را متجاوز و قاچاقچی و مخل امنیت می‌دانند که روزانه بر کشتار کولبران افزوده می‌شود.

  به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان، طی اردیبهشت ماه ٨ کولبر یا کاسبکار مرزی با شلیک مستقیم نیروهای رژیم کشته شده‌اند، همچنین ۵ تن دیگر بوسیله‌ی این نیروها مجروح شده اند.

  همچنین ۲ کولبر دیگر به دلیل سقوط از ارتفاع و غرق شدن جان خود را از دست داده‌اند.