فرمانده ی.پ.ژ: با تکیه بر توان دفاعی خود حملات دشمن را خنثی می‌کنیم

​​​​​​​فرمانده کل ی.پ.ژ نوروز احمد به ارزیابی تصمیم ایالات متحده برای خروج نیروهای نظامی در برابر حملۀ ترکیه پرداخت و گفت: "با نیروی دفاعی خود حملات دشمن را خنثی خواهیم کرد."

فرمانده کل یگان های مدافع زن- ی.پ.ژ، نوروز احمد تحولات سال ۲۰۱۸ را تحلیل کرد و گفت: "هیچ کس نباید خود را فریب دهد. نیرویی که به روژاوا حمله می‌کند و نیرویی که در برابر آن از منطقه دفاع می‌کند بسیار واضح هستند. همه باید این واقعیت را ببینند و از آن دفاع کنند."

 

فرمانده ی.پ.ژ نوروز احمد به پرسش‌های روکن جمال خبرنگار خبرگزاری فرات پاسخ داده و می‌گوید، در صورت حمله به این منطقه آنها حملات دشمن را با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های جدید پاسخ خواهند داد.

 

اهداف شما در سال ۲۰۱۸ چه بود و تا چه میزان به این اهداف دست یافتید؟

ما ۷ سال انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم. هر ساله دوره‌ای از پیشرفت های مهم را به دست آورده‌ایم. سال ۲۰۱۸ سال مبارزه برای شمال سوریه بود. این سالی بود که سرنوشت مردم ما روشن تر شد. ما درس های مهمی را از مبارزه علیه داعش آموختیم. نیروهای ما سال جدید را با عزم جدی آغاز کرده‌اند و با تجربه ای که در مبارزه علیه النصره و داعش به دست آورده اند بیش از پیش مصمم هستند. البته هدف ما این بود که سال ۲۰۱۸ سال صلح و آرامش باشد. نیروهای دفاعی خود را بر این اساس آماده کردیم. تا حدی به این هدف رسیدیم، اما همانطور که می دانید منطقه عفرین در اوایل سال ۲۰۱۸ مورد حمله قرار گرفت.

 

ما می‌دانستیم که بعد از آزادسازی رقا جنگ به مانند سابق نخواهد بود. تهدیدات دولت ترکیه هرگز متوقف نشد. این نشانه‌ای بود که جنگی در مقیاس بزرگ رخ خواهد داد. ما می‌دانستیم که بسیاری از توازن های سیاسی تغییر می‌کنند و این بدان معنی است که فرایندهای جدید شروع می‌شود.

 

چرا دولت ترکیه در زمانی که شما در منطقه به دنبال صلح بودید، حمله علیه عفرین را آغاز کرد؟

عفرین یک منطقه بسیار امن بود. مردم عفرین با آغوش باز از آوارگان جای جای سوریه استقبال کرده بودند. اما دولت ترکیه به دنبال حمله به امن‌ترین منطقه بود. آنها اینگونه می‌پندارند که موجودیت کردی خطرناک است. آنها چندین بار گفته‌اند که داعش را بر کردها ترجیح می‌دهند.

 

چرا اردوغان می‌گوید:اجازه دهید داعش به جای کردها وجود داشته باشد؟

به این دلیل که دولت ترکیه اصولا قبول نمی‌کند که کُردها هیچگونه حقی دارند. سیستم ملت دمکراتیک در منطقه تحت رهبری کردها شکوفا شده است. این سیستم امروز به امید مردم تبدیل شده است. قدرت‌های مهاجم تصور می‌کردند که این امر برای آنها خطرناک است، زیرا مردم می‌توانند وجود خود را در سیستم ملت دمکراتیک حس کنند و این تفکر سیستم دولت ها را از بین می‌برد. اردوغان به خوبی می‌داند که اگر مردم کرد به یک موضع سیاسی دست پیدا کنند، سرنوشت او تغییر خواهد کرد.

 

اساسا چرا سیستم ملت دمکراتیک؟

سیستم ملت دمکراتیک علیه نظام یک پرچم، یک ملت و یک زبان است. اردوغان و نیروهای بین‌المللی تلاش می‌کنند سیستم ملت دمکراتیک را از بین ببرند. به همین دلیل است که آنها به دولت سوریه می‌گویند که این سیستم را قبول نکند. و به همین ترتیب آنها همچنان روژاوا و شمال سوریه را تهدید می‌کنند. به عنوان مثال، واقعیت عفرین در برابر همه آشکار است. آنها ادعا کردند که در عفرین هرج و مرج وجود دارد و سپس خودشان بزرگترین هرج و مرج را ایجاد کردند. ترکیه با حمایت خود زندگی مزدوران خود را نجات داد. داعش در شرف شکست بود، اما آنها دوباره آن را احیا کردند. این نشان می‌دهد که دولت ترکیه برنامه‌های بلندمدتی برای اشغال منطقه دارد.

 

عفرین از روزی که توسط رژیم ترک اشغال شد یک روز بدون مرگ، شکنجه، آدم‌ربایی، غارت و تجاوز را به خود ندیده است. بزرگترین هدف ما آزادسازی عفرین و مردمانش از ظلم و جنایت‌های ترکیه است.

 

چه کسانی در حال حاضر در عفرین ساکن شده‌اند؟

اردوغان ادعا کرد که هزاران نفر پس از اشغالگری ترکیه به سرزمین‌های خود در عفرین بازگشتند. این افراد چه کسانی هستند، از کجا آمده‌اند و چگونه به سرزمین خود آمدند؟ هدف از این حملات، اشغال مناطق بیشتری در منطقه است. بدون شک مردم عفرین علیه صدها هواپیمایی که شهر را بمباران می‌کردند مقاومت قهرمانانه‌ای نشان دادند. این پیامی است برای متجاوزان که نمیتواند اراده مردم ما را شکست دهند، آنها هیچگاه تسلیم نخواهند شد.

 

مبارزان ما در طول حملات ارتش ترکیه در هر منطقه‌ای از عفرین مقاومت بی‌حد و حصری را نشان دادند. مبارزان شجاع و پیشگام در مقابل تانک، توپخانه و بمباران ترکیه با استقامت ایستادند. رفیق اوستا در عفرین این پیام را به دشمن داد که زنان آزاد شکست نمی‌خورند، عفرین به خط مقاومت مبدل شد. دولت ترکیه از تمام فن‌آوری‌های موجود در جهان استفاده می‌کند، اما رفقای ما روسیار، اوستا، زیلان و تکوشین عملیات موفقیت آمیزی را به انجام رساندند. دولت ترکیه به جنازه رفقای ما بارین و آمارگی تعرض کرد و بار دیگر خوی وحشی و ضد اخلاقی خود را به جهانیان نشان داد.

 

چرا با وجود اشغال عفرین عملیات تندباد جزیر مجددا شروع شد؟

مقاومت در عفرین ادامه دارد. در عین حال ما نمیخواستیم مبارزه در برابر داعش را متوقف کنیم، عملیات تندباد جزیر بر این اساس ادامه یافت. ما می‌دانستیم که اردوغان می‌خواهد وجود داعش را طولانی کند. و این یک خطر بزرگ برای مردم بود. بنابراین ما به عملیات ادامه دادیم. در شرایط بسیار شدید، در یک منطقه بیابانی، هزاران کیلومتر مربع از وجود داعش پاکسازی شد.

 

ایالات متحده تصمیم گرفته است که در برابر حملۀ دولت ترکیه عقب‌نشینی کند، در این رابطه چه نظری دارید؟

کل جهان به حمله داعش علیه کوبانی اعتراض کرد. نیروهای ائتلاف بین‌المللی بر این اساس شکل گرفتند. البته این یک روند مهم بود. تصمیم به عقب‌نشینی قبل از شکست کامل داعش اشتباه بزرگی‌ست. اما مردم منطقه در کنار نیروهای دفاعی مبارزه برای آزادی را ادامه می دهند. مردم ما حق دارند در سرزمین خود در صلح و آرامش زندگی کنند. ما سالها بر این مسئله تاکید کرده‌ایم که بحران سوریه در نهایت از طریق گفتگو حل خواهد شد. ما خواهان آزادی برای همه سوریه هستیم. ما مبارزه را با نیروهای ائتلاف شروع نکردیم و بدون آنان نیز مبارزه ما پایان نخواهد یافت. به همین منظور، مبارزه را بیشتر از هر زمان دیگری تقویت خواهیم کرد. هیچ کس نباید خود را فریب دهد. نیرویی که به روژاوا حمله می‌کند و نیرویی که در برابر آن از منطقه دفاع می‌کند بسیار واضح هستند. همه باید این واقعیت را ببینند و از آن دفاع کنند.

 

سال ۲۰۱۹ را چگونه آغاز می‌کنید؟

وضعیت مردم ما مشخص است. ما به عنوان یگان‌های مدافع مردم خود، بدون وقفه خود را آماده کرده‌ایم. نیروهای ما برای هر گونه شرایطی آماده شده‌اند. اگر در این سرزمین دوباره جنگ رخ دهد، همه باید بدانند که ما مانند گذشته نخواهیم جنگید. در عین حال ما برای گفتگو برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی آماده هستیم. هدف ما این است که چگونه از مردم و سرزمین خود دفاع کنیم. ما از تمام قدرت‌های جهان دعوت می‌کنیم، همانطور که بسیاری از مردم را از نسل‌کشی محافظت کرده و نجات دادند، باید از مردم روژاوا و سوریه حمایت کنند. مردم این سرزمین نیز شایسته زندگی صلح آمیز در سرزمین خویش هستند. برای حمایت از مردم سوریه و روژاوا، آنها باید در ایجاد راه حل مشارکت داشته باشند. کسانی که برای حمایت از این سرزمین فداکاری کرده‌اند نیز باید بخشی از روند راه حل باشند.

 

ما به عنوان یگان‌های مدافع زن- ی.پ.ژ آماده نبرد سنگین با دشمنان هستیم، اما امیدواریم که این سال، سال صلح باشد. بار دیگر می‌گوییم هر جا که مردم ما مورد حمله قرار می گیرند، از آنان دفاع خواهیم کرد. بر این اساس، یاد همه شهیدانمان را در شخص شهید اوستا، روسیار، ایلام، پولات و بارین گرامی می‌داریم. سال ۲۰۱۹ را به همه مردم و تمام مبارزان آزادیخواه تبریک می‌گوییم.