خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

فرماندهی سرحد نیروهای ه.پ.گ به مزدوران محلی رژیم تُرک هشدار داد

فرماندهی ه.پ.گ اظهار نمود سیاستهای انکار و نابودی خلق کُرد از سوی دولت ترکیه با شکست مفتضحانه روبرو شده و اقدامات غیرقانونی، غیراخلاقی و ضد بشری رژیم ترکیه با هدف نابودی جنبش آزادی نقش بر آب شده‌اند.

فرماندهی ایالت سرحد نیروهای ه.پ.گ با صدور بیانیه‌ای کتبی از تحمیل مزدوریگری رژیم ترکیه بر کردستانی‌ها بویژه در ایالت سرحد خبر داده و یادآوری کرد که مبارزه چهل ساله جنبش آزادی کردستان غیرقابل انکار است. مبارزه آزادی‌خواهی کردها با پیشاهنگی رهبر خلق کُرد در شرُف پیروزی است.

 

فرماندهی ه.پ.گ اظهار نمود سیاستهای انکار و نابودی خلق کُرد از سوی دولت ترکیه با شکست مفتضحانه روبرو شده و اقدامات غیرقانونی، غیراخلاقی و ضد بشری رژیم ترکیه با هدف نابودی جنبش آزادی نقش بر آب شده‌اند.

در بیانیه تأکید شده که علی‌رغم اصرار رژیم ترک بر قتل‌عام فیزیکی و فرهنگی کردها، اما خلق کُرد هیچگاه از مبارزه دمکراتیک و آزادیخواهانه خود دست نکشیده‌ و نخواهند کشید.

 

مستمندان را به مزدوری وادار می‌کنند

فرماندهی ه.پ.گ به سو‌ءاستفاده رژیم ترک از وضعیت اقتصادی خلق اشاره شده؛ در چهارچوب جنگ روانی (ویژه) رژیم ترکیه مشکلات مادی مستمندان را در کردستان علیه خود خلق مورد استفاده قرار داده و در تلاش بکارگیری آنهاست. دولت ترکیه برای مزدوریگری در کردستان به هر جنایتی دست می‌برد. بویژه بخش‌هایی از خلقمان که از واقعیت دشمن ناآگاهند هدف فتنه‌های وی قرار می‌گیرند."

 

دام مزدوریگری را چگونه پهن کرده‌اند؟

خلق میهن دوستمان را تهدید به بازداشت طبق قوانین جمهوری ترکیه کرده و درصورت پذیرش مزدوریگری آنان را مورد عفو قرار میدهند. اینگونه مزدوریگری را بر مردم تحمیل می‌کنند. آنانی که قربانی این سیاست دشمن می‌شوند وابستگی آنان به ارزشهای اخلاقی و اجتماعی جامعه ضعیف است و به همین دلیل در دام مزدوریگری دشمنان خلق گرفتار می‌شوند. دشمن از این افراد برای اهداف شوم خود استفاده نموده و چگونگی این عمل شنیع را به آنان آموزش می‌دهد. دشمن در قبال هر گونه جاسوسی علیه ملت کُرد و جنبش آزادی به آنان مقداری پول خوش‌خدمتی می‌دهد. برای ارتباط دائمی با عناصر میت تلفن‌های ویژه به آنان می‌دهند. این عناصر مزدور تحت عنوان چوپان یا ساکنان روستاها به عرصه‌های گریلا آمده و اماکن گریلا را به اطلاع دشمن می‌رسانند. این عناصر مزدور نه تنها به جاسوسی علیه گریلا بلکه علیه خلق هم به جاسوسی دست می‌زنند. به همین دلیل دردسرهای فراوانی را برای خلق ما فراهم می‌کنند. این عناصر بدون اطلاع خانواده خود به مزدوریگری پرداخته‌اند. زیرا خلق کُرد مزدوریگری را از کثیف‌ترین اعمال مێهداند و اخلاق اجتماعی هم هیچگاه این رفتار ضد اجتماعی را نمی‌پذیرد.

 

ه.پ.گ سپس به مورد یکی از مزدوران ایالت سرحد به نام مولود بنگی و سزای وی می‌پردازد. ه.پ.گ از مولود بنگی به عنوان عنصر کنترا گریلا و کسی که در شهادت دو گریلا دست داشته نام می‌برد. مولود بنگی علیرغم هشدارهای فراوان دست از عمل ننگین مزدوریگری برنداشت و سرانجام روز ٢۶ ژوئن در روستای تورکمن-بازید از سوی نیروهای گریلا به سزای اعمال سخیف خود رسید.

 

ه.پ.گ خاطرنشان کرده است که رسانه‌های وابسته به رژیم تروریستی ترکیه سعی در وارونه نشان دادن سزای این مزدور خود هستند. رژیم ترکیه از ترس حسابخواهی از مزدوران دیگر خود به چنین سیاستی روی آورده است.

 

فرماندهی ایالت سرحد ه.پ.گ در پایان از خلق کُرد خواست تا نسبت به سیاست‌های چرکین رژیم ضدخلقی ترک هشیار باشند و به دام فاشیسم ترکی گرفتار نشوند. ه.پ.گ همچنین به دیگر مزدوران هشدار داد و از آنان خواست هر چه زودتر از چنین اعمالی فاصله گیرند.