فرماندهی قرارگاه ن.پ.گ: با احترام از رفیق آرمانج یاد می‌کنیم

​​​​​​​فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق در بیانیه‌ای یاد و خاطره عضو شورای فرماندهی ه.پ.گ و یژاستار فرمانده سونا کزلکایا با کد سازمانی (آرمانج گوشکار) را گرامی داشته است

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق- ن.پ.گ در بیانیه‌ای یاد و خاطره فرمانده آرمانج گوشکار را که در سوم ژوئیه ٢٠١٨/١٢ تیر ١٣٩٧ به شهادت رسیده بود گرامی داشته است.

 

در بیانیه ن.پ.گ آمده است:

"مبارزه‌ای که جنبش و خلقمان بر مبنای خطمشی ایدئولوژی آزادیخواهانه رهبر آپو در پی گرفته، وارد مرحله‌ای نوین گشته است. یکی از مهمترین بخش‌های انقلاب اجتماعی ترقی خط‌مشی زن آزاد و گسترش آن است. مبارزه آزادیخواهی زنان در کردستان بر تمام زنان خاورمیانه تأثیر گذاشته  و فرصت‌های تاریخی بزرگی را فراهم نموده است.

 

این پیروزی در سایه رنج شهدای قهرمانی فراهم شده که به پیروزی یقین داشته‌ و به کوههای کردستان روی آورده‌اند. دولت فاشیست ترک در مقابل این شکست خود به حملات فراگیری روی آورده و تمام توان خود را برای نجات از فروپاشی بکار گرفته است.

 

دولت فاشیست ترک در سال ٢٠١٨ علیه مناطق دفاعی مدیا دست به حمله زد و در این حمله رفیق آرمانج گوشکار به شهادت رسید. ما از رفیق آرمانج گوشکار، عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک و عضو شورای فرماندهی ه.پ.گ و یژاستار، با احترام و منتداری یاد می‌کنیم."

در ادامه بیانیه فرماندهی ن.پ.گ به سوابق مبارزاتی شهید آرمانج پرداخته و  می‌گوید:"رفیق آرمانج در میان خانواده‌ای میهن‌دوست کردستان چشم بر جهان گشود و از آغاز آشنایی با رهبری و مبارزه در جنبش جوانان کلان‌شهر‌ها فعالانه جای گرفته است. رفیق آرمانج به این مهم بسنده نکرده و به کوهستان‌های آزاد کردستان آمد و در شخص خویش به الگویی از مبارز انقلابی و پیروزمند مبدل شده است."

 

ن.پ.گ خاطرنشان کرده است که شهید آرمانج در عرصه آموزشی نزد عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد در سوریه مشارکت نموده و سپس در عرصه‌های عملیاتی زاگرس، بوتان و ... رسالت فرماندهی نیروهای گریلا را به انجام رسانده است.

 

ن.پ.گ می‌افزاید:"رفیق آرمانج یکی از رفقای پیشاهنگ عرصه مطبوعات و رسانه در اروپا بوده و پس از بازگشت به کردستان در عرصه عملیاتی بوتان به وظایف انقلابی عمل نموده است. در شخصیت خویش عمق ایدئولوژیک، در زندگی خویش مفهوم رنج و در مبارزه خود مفهوم پیروزی را تمثیل نموده است. رفیق آرمانج یکی از پیشاهنگان جنبش زنان و همچنین یکی از فرماندهان پیشاهنگ ارتش زنان آزاد کردستان است."

 

ن.پ.گ در پایان بیانیه می‌گوید:"به دلیل این شهادت، مراتب همدردی خود را با خانواده کزلکایا و تمام خلق کردستان اعلام می‌داریم و با یاد از رفیق آرمانج گوشکار پیمان می‌بندیم که بیرق آزادی را به اهتزاز درآوریم و به آرمان زندگی آزاد با رهبر آپو جامه عمل بپوشانیم."

 

مشخصات رفیق آرمانج گوشکار:

   نام: سونا کزلکایا

   کد سازمانی: آرمانج گوشکار

   محل تولد: مووش

   زمان و مکان شهادت: ٣ ژوئیه ٢٠١٨/ مناطق دفاعی مدیا