فعالیت‌‌ انتخاباتی ه.د.پ در شهر وان آغاز شد

​​​​​​​رییس مشترک ه.د.پ – وان اعلام کرد که در انتخابات ٣١ مارس یکبار دیگر اراده خلق به پیروزی می‌رسد. رییس مشترک د.ب.پ هم صیانت کردهای این منطقه از آرای خود را یادآور شد

دفتر حزب دمکراتیک خلقهها در شهر وان در بیانیه‌ای مطبوعاتی از آغاز فعالیت تبلیغات انتخابات شهرداری خبر داد که قرار است در ٣١ مارس ٢٠١٩ در شمال کردستان و ترکیه برگزار شود.

 

امید دده رییس مشترک ه.د.پ – وان گفت؛ کمیسیون نام نویسی این حزب از ٢٠ نوامبر/ ٢٩ آبان اقدام به ثبت نام کسانی می‌کنند که قصد نمایندگی ه.د.پ را دارند. وی از زنان و مردان خواست تا با مراجعه به دفتر د.ب.پ- حزب مناطق دمکراتیک اسامی خود را به عنوان نامزد انتخاباتی قید کنند.

 

رییس مشترک ه.د.پ وان، امید دده در ادامه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان را محکوم کرد و آنرا منزوی کردن صلح در ترکیه خواند.

 

وی به ٩۶ شهرداری ه.د.پ اشاره کرد که توسط رژیم حاکم ترک غصب شده‌اند. دده انتصاب قیم‌ها توسط آ.ک.پ و حصر اوجالان را اقدامات موازی رژیم خوانده و قیم‌های وابسته به اردوغان را متهم نمود که شهرداری‌ها را به پادگان نظامی مبدل کرده‌اند.

 

امید دده سپس گفت:"در انتخابات ٢٠١۴ توانستیم ١٢ شهرداری را بدست آوریم اما اینبار تعداد آنها را به ١۴ افزایس می‌دهیم. ٣١ مارس خلقمان، نیروهای دمکراتیک و مبارزه ما به پیروزی خواهد رسید. با ایمان راسخ به فعالیت‌های صورت گرفته رفقایمان پیروزی از آن ماست.

 

از دو سال پیش اراده خلق را به گروگان گرفته‌اند

آیلا تارهان رییس مشترک حزب مناطق دمکراتیک وان هم طی سخنانی به بازداشت شهرداران د.ب.پ توسط رژیم ترک اشاره کرده و آنرا "گروگان گرفتن اراده خلق" نامید. تارهان از زنان و جوانان برای شرکت در انتخابات شهرداری‌ها دعوت به عمل آورد.