فهرست نامزدهای ه.د.پ به کمیسیون انتخابات تحویل داده می‌شود

فهرست نامزدهای حزب دمکراتیك خلق‌ها در انتخابات پارلمانی ترکیه عصر امروز به کمیسیون عالی انتخابات تحویل داده می‌شود. ه.د.پ که در دور گذشته ۵٩ نماینده راهی پارلمان کرد تحت فشارهای شدید امنیتی در انتخابات شرکت خواهد کرد.

فهرست نامزدهای حزب دمکراتیك خلق‌ها در انتخابات پارلمانی ترکیه عصر امروز به کمیسیون عالی انتخابات تحویل داده می‌شود. ه.د.پ که در دور گذشته ۵٩ نماینده راهی پارلمان کرد تحت فشارهای شدید امنیتی در انتخابات شرکت خواهد کرد. صلاح الدین دمیرتاش نامزد ه.د.پ برای انتخابات ریاست جمهوری نیز در نامه ای از زندان نوشته با همان پرونده هایی محاکمه می‌شود که کودتاگران وابسته به فتح‌الله گولن برای او آماده کرده بودند.

 

حزب دمکراتیك خلق‌ها در ساعات عصر امروز فهرست نامزدهای خود در انتخابات پارلمانی را به کمیسیون عالی انتخابات ترکیه تحویل خواهد داد. خبرهای منتشر شده در این باره حاکی از آن است که نمایندگان همه اجتماعات فرهنگی و اتنیکی در میان نامزدهای ه.د.پ وجود دارند.

 

سزایی تمللی و پروین بولدان روسای مشترک ه.د.پ نماینده مردم شهرهای وان و استانبول خواهند بود.

 

شماری از نامزدهای ه.د.پ را نیز زندانیان سیاسی تشکیل می‌دهند. آنها در دو سال گذشته به دستور کاخ ریاست جمهوری ترکیه دستگیر و زندانی شده اند.

 

ادریس بالوکن نماینده پارلمانی ه.د.پ و گلستان کوچ‌یگیت سخنگوی کنگره دمکراتیك خلق‌ها از جمله این نمایندگان هستند.

 

همچنین دو تن از وکلای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و برادر زادەی او، عمر اوجالان نیز در فهرست نامزدهای ه.د.پ وجود دارند.

 

فرهاد تونج هنرمند محبوب کرد نیز برای نمایندگی مردم آیدین معرفی خواهد شد.

 

برخی از نمایندگان پیشین ه.د.پ در این دور از انتخابات شرکت نخواهند کرد که از جمله می‌شود به سری ثریا اوندر نماینده استانبول اشاره کرد.

 

نماینده ه.د.پ برای ریاست جمهوری نیز، صلاح الدین دمیرتاش است که از ماه نوامبر ٢٠١۶ در زندان ادرنه به سر می‌برد.

 

وکلای دمیرتاش خواستار آزادی موکل خود برای شرکت در فعالیت‌های انتخاباتی شده اند اما گزارش‌ها حاکیست مأموران زندان حتی اجازه نداده اند او مصاحبه خود با یک روزنامه ترکی را در زندان مطالعه کند.

 

دمیرتاش در نامه ای از زندان نوشته است به اتهامات واهی دستگیر شده و حزب حاکم هنوز در حال تلاش برای تخریب چهرەی اوست. دمیرتاش اشاره کرده قضات وابسته به فتح الله گولن که پس از کودتا دستگیر و یا فراری شدند، علیه او پرونده سازی کردند و اردوغان اکنون به همان اسناد کودتاگران اتکا می‌کند.