ق.س.د با کدام نیروها عملیات عفرین، باب، جرابلس و اعزاز را به انجام می‌رساند؟

منابع مذکور اعلام کردند که نیروهای ق.س.د شامل ی.پ.گ/ی.پ.ژ پس از دیدارهای فشرده با نیروهای بین‌المللی و اقلیمی در حال تدارک آغاز عملیات آزادسازی عفرین، جرابلس، باب و اعزاز هستند

به گفته منابع محلی آگاه، نیروهای ق.س.د پس از پایان عملیات 'تندباد جزیر' در دیرالزور عملیات وسیعی را در بخش غربی شمال سوریه با هدف آزادسازی مناطق اشغالی عفرین، جرابلس، باب و اعزاز آغاز می‌کنند. منابع مذکور اعلام کردند که نیروهای ق.س.د شامل ی.پ.گ/ی.پ.ژ پس از دیدارهای فشرده با نیروهای بین‌المللی و اقلیمی در حال تدارک آغاز عملیات آزادسازی عفرین، جرابلس، باب و اعزاز هستند. به گفته این منابع ساعت صفر آغاز عملیات به دلایل امنیتی اعلام نمی‌شود اما در مدت زمان کوتاهی آغاز می‌شود.

 

پس از حمله ارتش غاصب ترکیه و گروهک تروریستی ارتش آزادو همچنین فراری‌های داعش در ٣٠ دیماه ١٣٩۶ و اشغال عفرین با هواپیماهای جنگنده توازنات سیاسی، نظامی و دیپلماسی مابین نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای در رابطه باسوریه دیدارهایی صورت گرفته است. دو محور منازعه که با سرکردگی روسیه و آمریکا بر سر موضوع واگذاری عفرین به دولت ترکیه به توافق رسیدند. اکنون پس از سه ماه از اشغال عفرین از سوی دولت غاصب ترکیه منازعات مابین روسیه-ترکیه، آمریکا-ترکیه و اقدامات تبهکاران فراری داعش در عفرین شدت یافته‌اند. در شرایطی که ترکیه با هدف جنگ روانی و انحراف افکار عمومی حمله به منبج و قندیل را هدف نشان می‌دهد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی و عراق و همچنین رژیم ایران و حکومت سوریه در تلاش برای چگونگی اتخاذ موضع عملی برای عملیات نظامی گسترده برای بازپس گیری و پاکسازی عفرین، عزاز ، باب و جرابلس هستند.

 

آیا عملیات پس از مبارزه جاری در دیرالزور شروع می‌شود؟

نیروهای ق.س.د که در چهارچوب فاز پایانی کارزار 'تندباد جزیر' در حال پاکسازی کامل دیرالزور از لوث تبهکاران داعش هستند اعلام کرده‌اند که با همکاری نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین‌المللی روزانه پیشروی‌های بیشتری در مصاف با داعش کسب می‌کنند.

 

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکیست که مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ در حال تدارک بزرگی برای آغاز عملیات آزادسازی عفرین و دیگر مناطق اشغالی شمال غربی سوریه هستند. گفته می‌شود که رژیم ترکیه و تبهکاران وی با کسب این خبر بر وحشی‌گری علیه ساکنان عفرین افزوده‌اند و روزانه تعدادی از ساکنان اصلی عفرین را ربوده و به مکان‌های نامعلومی منتقل می‌كنند. همچنین دزدی و غارت عفرین همچنان ادامه دارد.

 

جزئیات دیگری هم در دست است که نشان می‌دهد عملیات گسترده برای آزادسازی عفرین. جرابلس، باب و اعزاز از سوی نیروهای ق.س.د بزودی آغاز می‌شود. منبعی موثقی از میان نیروهای ق.س.د اغاز عملیات نظامی وسیعی را علیه اشغالگران تأیید کرده و تصریح کرد که دیدارهای آنان با نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارند. منابع دیگری در میان نیروهای ق.س.د اعلام کردند که دیدارهای آنان نتایج خوبی را بدنبال داشته است و عملیات وسیعی بزودی برای آزادسازی منطقه شمال غربی سوریه آغاز می‌شود.