قتل روستانشینان کُرد و سکوت جهانی در برابر حملات ترکیه

​​​​​​​روزنامه ایندیپندنت در شماره روز گذشته خود به حملات رژیم غاصب‌ ترک به روستاهای جنوب کردستان به بهانه حضور گریلاهای کردستان پرداخته و سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های ترکیه را به باد انتقاد گرفته است

این روزنامه انگلیسی در آغاز گزارش خود به قتل حمد عثمان درویش (٢٠ ساله) از سوی هواپیماهای جنگنده ترکیه در حوالی روستای برمیزه اشاره کرده و می‌گوید که ترکیه غیرنظامیان را در لوای حضور گریلاهای پ.ک.ک هدف قرار می‌دهد. حمد عثمان در بمباران جنگنده‌های ترکیه همسر و کودک چهارماهه‌اش را تنها گذاشت.

 

روزنامه سپس به اشغال ارتفاعات روستای برمیزه توسط ارتش غاصب ترک پرداخته و از احداث ١٣ پایگاه در عمق مرزهای بین‌المللی عراق خبر داده است.

ساکنان به گزاشگر این روزنامه گفته‌اند که هدف رژیم ترک خالی کردن روستاها از سکنه و تبدیل آن به منطقه‌ای نظامی است. آنها همچنین نارضایتی خود را از استقرار اشغالگران ترک در این منطقه بیان کرده‌اند و خاطرنشان می‌کنند که به دلیل پایگاههای ترکیه نمی‌توانند احشام و گله‌‌های خود را به چرا ببرند.

 

ایندیپندنت سپس به سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم فاشیست ترک پرداخته است. در گزارش آمده است:"متحدهای اروپایی و آمریکایی [رژیم] ترکیه به دلیل قراردهای سودآور سلاح و همچنین نقش ترکیه در برنامه‌های نظامی خاورمیانه، در قبال بمباران غیرنظامیان توسط جنگنده‌های این كشور و رویای نئوعثمانی آن سکوت می‌کنند."

 

روزنامه سپس به تخریب چهارهزار روستای شمال کردستان از سوی رژیم ترک تا سال ٢٠٠٣ اشاره کرده و آنرا با ویرانی پنج‌هزار روستای جنوب کردستان توسط رژیم صدام حسین و جنایت انفال در دهه ١٩٨٠ که در آن ١٨٢ هزار کرد به قتل رسیده‌اند مقایسه کرده و می‌گوید که به دلیل عدم توجه جامعه بین‌المللی، ترکیه این جسارت را در خود می‌بیند که بدون ترس از بازخواست به اقدامات تخریبی علیه کردها در هرکدام از كشورها ادامه دهد.

گزارش سپس به شرح دیدار از خانواده یکی دیگر از قربانیان حمله رژیم ترک به جنوب کردستان به نام دنیا رشید پرداخته است. دنیا رشید در ژوئن سال جاری حین جمع‌آوری گیاه در حملات توپخانه‌ای رژیم ترک جانباخت.

 

ایندیپندنت در ادامه عدم توجه جامعه بین‌المللی به حملات ترکیه علیه کردها را دلیل قتل‌عام کردها عنوان کرده، زیرا به گفته این روزنامه ترکیه معتقد است که بدون ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن می‌تواند به نابودی و تخریب بپردازد.