قرارگاه مرکزی دفاع از خلق: گریلا به فتنه‌های توطئه‌گران‌ پایان می‌دهند

​​​​​​​ن.پ.گ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که گریلاهایی که خود را بر مبنای خطمشی مبارزه آزادی‌خواهی نوین آماده کرده‌اند برای همیشه توطئه بین‌المللی را از صفحات سیاه تاریخ از میان می‌برند

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق-ن.پ.گ به مناسبت سالروز توطئه ١۵ فوریه ١٩٩٩ علیه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر کرده است.

 

فرماندهی ن.پ.گ با محکوم نمودن توطئه اظهار کرده است:"با یاد شهیدانی که جان خود را سپر قرار داده و با شعار 'شما نمی‌توانید خورشیدمان را تاریک کنید' پیرامون رهبری گرد آمده و از ایشان صیانت کردند از تمام شهیدان قهرمان یاد می‌کنیم."

 

در ادامه آمده است:"تاریخی خلق کردستان به عنوان یکی از خلق‌های کهن منطقه تاریخ توطئه است. خلقمان مداوما از سوی نیروهای فرادست تحت ستم قرار گرفته است. خلقمان هر زمانی که برای آزادی، عدالت و برابری خواسته‌های خود را پیش کشیده هدف حمله قرار گرفته است.

 

توطئه بین‌الملیی ١۵ فوریه ١٩٩٩ که در شیوه و چارچوب جداگانه‌ای به انجام رسیده است با تدابیر هشیارانه رهبر آپو، مقاومت بی‌نظیر و قهرمانانه خلق و جنبش‌مان نقش بر آب شده است. در عین حال بر مبنای جامعه دمکراتیک که رهبر آپو از زندان امرالی آن را بنیان نهاده است، جنبش آزادیخواهی کردستان نیرومند گشته و مرزهای کردستان را در نوردیده است. از سوی دیگر بر مبنای خط‌مشی جنگ انقلابی خلق، گریلاهای آزادیخواه کردستان در حیطه استراتژی و تاکتیک خویش را روزآمد نموده‌اند و در این راستا نتایج تاریخی را رقم زده‌اند. خلق کردستان هم با عشق به رهبر آپو و خط‌مشی سرافرازانه خویش متعهد بوده و با قربانیانی که در این راه متقبل گشته مبارزه را به اوج رسانده است."

 

فرماندهی ن.پ.گ با یادآوری اصرار توطئه‌گران در تداوم توطئه علیه کردها و کردستان می‌افزاید:"بدون شک در این مرحله تاریخی با مقاومتی معنادار به تمام حملات پاسخ می‌دهیم. ایستاری که در شخص لیلا گووَن و ناصر یاغز در بسیاری از مناطق جهان و زندان‌ها بروز کرده است به راهنمای انسانهای پیشرو در مبارزه علیه ارتجاع مبدل شده است. باور به آزادی رهبری و خلقمان را بیشتر می‌کند و علیه نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی ایستاری قهرمانانه را نمایش می‌گذارد.این رفقای گرانقدر با مقاومت خویش پیام لازم را به همه رسانده‌اند. ما همچون نیروهای گریلا مقاومت قهرمانانه آنان که خواستار مبارزه گریلایی پیرومندانه می‌باشند را درک نموده و با احترام انقلابی به آنان درود می‌فرستیم. خلقمان را فرامی‌خوانیم که در پیرامون مقاومت گردهم آیند و با تمام توان خویش در این مرحله تاریخی مشارکت کنند.

 

در شرایطی که وارد ٢١مین سال توطئه بین‌المللی می‌شویم، خلقمان و گریلاهای جنبش آزادیخواهی کردستان نمی‌توانند اسارت رهبر آپو را بیش از این تحمل کنند. تا زمانی که رهبر آپو آزاد نگردد، نمی‌توانیم از پایان توطئه سخن بگوییم و خلقمان هم تا آزادی رهبری محقق نشود رها نخواهند شد.  این آخرین هدفی است که در مقابل نیروهای گریلای کردستان قرار گرفته است. مرحله نوین در این چارچوب قرار گرفته است. گریلاهای ه.پ.گ که خویش را بر مبانی مبارزه نوین آماده نموده‌اند برای پایان دادن به توطئه بین‌المللی در صفحه‌های سیاه تاریخ، با توانایی، اراده، عزم و روحیه‌ای فدایی از خطمشی مبارزه دوران عقب‌نشینی نخواهند کرد و به وظایف خویش در این مرحله عمل می‌کنند."

 

قرارگاه مرکزی در پایان بیانیه اعلام نموده است:"گریلاهای کردستان که در مبارزه علیه توطئه‌ بین‌المللی هیچگاه ترددی به دل راه نداده‌اند در ٢١مین سال، مبارزه خویش را برای دستیابی به این هدف مقدس به انجام خواهند رساند. با آگاهی، فداکاری و جسارت نشأت گرفته از روحیه مبارزه‌جویی به توطئه پایان داده و به وظیفه خویش عمل خواهند کرد."