قرارگاه مرکزی سالروز کارزار یکم ژوئن را تبریک گفت

فرماندهی کل قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق طی بیانیه‌ای چهاردهمین سالروز کارزار ١ ژوئن و سالروز حمله‌ای که برای تحقق کردستان آزاد و ترکیه دمکراتیک در برابر انکارگری و نابودی آغاز شده بود این مناسبت را به رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان و تمام نیروهای ...

طی بیانیه‌ای که از سوی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق-ن.پ.گ منتشر شده ضمن گرامیداشت سالروز حمله تاریخی کارزار یکم ژوئن آمده است:"ملت کُرد آرمان‌های خود را که همانا کردستان آزاد و خاورمیانه دمکراتیک است مسجل خواهد کرد."

 

فرماندهی کل قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق طی بیانیه‌ای چهاردهمین سالروز کارزار ١ ژوئن و سالروز حمله‌ای که برای تحقق کردستان آزاد و ترکیه دمکراتیک در برابر انکارگری و نابودی آغاز شده بود این مناسبت را به رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان و تمام نیروهای انقلابی تبریک گفت.

 

در بیانیه آمده است:" از آفرینندگان این گام تاریخی رفیق اردال، عادل و نودا تا رفیق دلال آمَد، از تمام شهیدانی که قهرمانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند تجلیل می‌نماییم. در این چهارچوب پیمان خود را با شهدا تجدید می‌کنیم."

 

در ادامه آمده است:"کارزار تاریخی ١۵ آگوست که مهمترین گام تاریخ مبارزه ما است و نقشی بزرگ در حیات خلق کُرد دارد، از نابودی خلق کردستان جلوگیری کرد و مسئله کردها را به وضوح نشان داده است. این کارزار تاریخی حقیقت خلق کُرد و مسئله کردها را که دیرزمانی انکار می‌شد به مبحث روز ترکیه و جهان مبدل کرد. پس از تحقق این مهم رهبر اپو در نوروز ١٩٩٣ مرحله تازه‌ای را آغاز کرد و راه‌چاره دمکراتیک مسئله کُرد را همچون جایگزینی پیش کشید. رهبر آپو در سالهای ١٩٩٣، ١٩٩۵ و ١٩٩٨ با اعلام آتش‌بس در پی چاره‌یابی دمکراتیک بود، اما رویکرد دولت استعمارگر و نابودگر تُرک همیشه با هجوم و حمله به گام‌های رهبری پاسخ داد. حملات علیه جنبش و خلق ما سرانجام با توطئه بین‌المللی علیه رهبری به اوج رسید. با این همه رهبری در ٢ آگوست ١٩٩٩ مرحله نوین و اساسی را اغاز کرد و جنبش ما بصورت یک‌طرفه مرله آتش بس را اعلام کرد و پنج سال هیچگونه عملیات نظامی صورت نگرفت.

 

 هدف تمام اقدامات این بود که زمینه‌های چاره‌یابی دمکراتیک و آشتی‌جویانه مسئله کُرد فراهم شود و صلحی همیشگی برقرار گردد. رهبر آپو پنج سال تلاش‌های مضاعفی را در این راستا به انجام رساند. راهکار و دکلراسیون از سوی رهبری و جنبش ما منتشر شدند. اما با اینهمه رژیم ترکیه بازهم بر ذهنیت نابودگر، استعمارگر و انکارگر خود اصرار نموده و سیاست امحای خلق ما را تداوم بخشید. دولت ترکیه درصدد دستیابی به اهداف توطئه بین‌المللی بود. در این چهارچوب از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نکرده و درصدد برآمد تا از راه گروهی چته در داخل سازمان به ما ضربه وارد نموده و به تمامی جنبش را تصفیه کند.

 

ذهنیت استعمارگر و نابودگری که به توطئه بین‌المللی دست زده بود پس از سال ٢٠٠٢ از سوی آ.ک.پ به قدرت رسید و بشیوه‌ای آشکارا و نامردانه تداوم یافت. جنبش ما علیه این اقدامات و بر اساس خطمشی دفاع مشروع کارزار ١ ژوئن را اغاز کرد، این مرحله تاریخی میراث مقاومت ١۵ آگوست را به سطحی تازه رهنمون کرد و همچون مرحله پیروزی و آزادی به مرحله اجرا درآمد. در مقاومت گریلا و قیام خلقمان که از یکم ژوئن شروع گردید حماسه‌های قهرمانانه‌ی فراوانی محقق شدند. توطئه بین‌المللی نقش بر آب شد و تمام حملات نابودگرانه دشمن پوچ گردیدند. رهبر آپو علیه سیاست‌های شکنجه در جزیره امرالی با صبر و اراده‌ای استثنایی مقاومت نموده و اراده انسان آزاد را به همگی نشان داد. خلق ما و سیاست کُردی با فداکاری بزرگی مقاومت نموده و زنان و جوانان کردستان در صفوف نیروهای مدافع خلق با روحیه تاریخی مقاومت در برابر دشمن ایستادگی کردند. بر مبنای این مقاومت مبارزه آزادیخواهی کردستان به سطح چاره‌یابی و ثمردهی رسید. این مقاومت که در سایه پارادایم رهبر آپو محقق شد انقلاب کردستان را به انقلاب خاورمیانه متحول کرده و مبارزه را به امید تمام خلق‌ها مبدل نمود.

 

مبارزه آزادی‌خواهی کردستان که امروز در هر چهار بخش میهن و منطقه گسترش یافته است در پانزدهمین سال کارزار تاریخی ١ ژوئن گرامی داشته می‌شود. دولت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ نه تنها در شمال کردستان بلکه به شیوه‌ای وحشیانه و سرتاسری به تمام دستاورهای خلق ما در تمام بخش‌های کردستان حمله‌ور شده است. خلق ما علیه این یورش‌ها با مقاومت در شمال، جنوب و روژاوا پاسخ شایسته‌ای به نژادپرست‌ها خواهد داد و کردستان آزاد و خاورمیانه دمکراتیک را مسلج می‌نماید.

 

بمناسبت پانزدهمین سالروز ١ ژوئن گریلاهای آزادی کردستان با تجربه ٣۵ سالە و با روحیه فدایی آپویی به وظایف خود عمل خواهند کرد. فلسفه رهبر آپو و خطمشی شهدا برای همیشه همچون منابع اصلی روحیه برای نیروهای گریلا مبدل شده  و در این راستا پیروزی را محقق خواهند کرد. گریلاهای آزادی کردستان که از جنبه تاکتیکی و تکنیکی به شیوه‌‌ای حرفه‌ای عمل می‌کنند پانزدهمین سال را به سال آزادی رهبری و کردستان آزاد مبدل می‌کنند. روی آنها برای همیشه بسوی پیروزی است. بر این عقیده‌ایم که جوانان کردستان و خلق میهن دوست ما در این مرحله تاریخی به وظایف خود عمل نمایند. در این راستا برای تمام خلقمان و نیروی گریلاهای ازادی کردستان در سال تازه مبارزه، آرزوی موفقیت می‌کنیم."