قرارگاه مرکزی ن.پ.گ: انتقام خون فرمانده ولات بسیار سنگین خواهد بود

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق-ن.پ.گ با صدور بیانیه‌ای کتبی ضمن تجلیل از فرمانده ولات گَوَر، مراتب تسلیت خود را به خانواده وی و آحاد ملت کردستان اعلام کرد

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق-ن.پ.گ با صدور بیانیه‌ای کتبی ضمن تجلیل از فرمانده ولات گَوَر، مراتب تسلیت خود را به خانواده وی و آحاد ملت کردستان اعلام کرد

 

فرماندهی قرارگاه ن.پ.گ با تأکید بر اینکه فرمانده ولات گَوَر در بسیاری از عرصه‌ها نقش پیشاهنگی مبارزه آزادیخواهی کردستان را به انجام رسانده افزوده است:

"بمناسبت (٣۶)امین سالروز اعتصاب غذای مرگ در ١۴ ژوئین ١٩٨٢[در زندان آمَد] با یاد از رفقا کمال پیر، محمد خیری دورموش، عاکیف یلماز و علی چیچک از تمام شهیدان انقلاب با احترام و منتداری یاد می‌کنیم و در برابر آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم. جاودانه‌های مقاومت انقلابی از هاکی کارار تا شهدای ١۴ ژوئیه آفرینندگان روحیه فدایی همانا عزم و اراده ارتقای مبارزه و پیروزی مقاومت هستند.

 

همچون جنبش و خلق در برابر جنگ استعمارگرانه رژیم جمهوری ترکیه در کردستان هزینه‌های بزرگی را متحمل می‌شویم. این مقاومت به شیوه فراگیر همچنان ادامه دارد. اینکه خلقی از وضعیت بردگی، بی‌هویتی و فاقد موقعیت اجتماعی نجات یافته و امروزه به جایگاه خلقی که از سوی تمام خلق‌های جهان شناخته شده و مورد احترام نائل آمد کاری آسان نبود. در شرایطی که جنگ امحاگرانه با تمام قوت علیه خلق کُرد ادامه دارد جنبشمان، خلمان و دوستانمان در تمام بخش‌‌های میهن و خارج از کردستان به زعم شرایط طاقت‌فرسا به صیانت از مبارزه آزادیخواهی ادامه می‌دهند و جنبش را سرچشمه آرمان و رهایی خود می‌دانند.

 

مبارزه ما روزانه به آزادی نزدیکتر می‌شود. بدون شک این مهم با فداکاری شهدای قهرمان که جان خود را در این راه نثار کرده‌اند میسر شده است. در سایه هزاران شهید قهرمان حقیقت جاودانگی جنبشمان اثبات شد. اگر خلق و جنبشی دارای فدایی‌ باشد چنین خلقی نابودی نمی‌شناسد و هیچ نیرویی هم توان بازداشتن آن از دستیابی به آزادی را نخواهد داشت. پ.ک.ک چنین حقیقتی را به در ذات خود دارد و به همین دلیل هم حزب شهداست و برای اثبات وفاداری به شهیدان مصمم است مبارزه آزادیخواهی خلق کردستان را به پیروزی رساند. هزینه‌های چنین مبارزه‌ای بسیار سنگین می‌باشد. رفقایی که در راه آزادی به درجه شهادت نائل شدند همچون دیگر ارزش‌های انقلاب بزرگترین منبع نیروی ما می‌باشند. خلق و جنبشمان خود را وابسته به شهیدان می‌داند و در برابر هر حمله‌ای و با صرف هر هزینه‌ای از آرمانهای خود چشم‌پوشی نمی‌کند. فاشیسم در برابر خلقی که به حقیقت شهدای خود مفتخر است تحت هیچ شرایطی نخواهد توانست مانع ایجاد کند. آنچه که خلقی را از نابودی نجات می‌دهد فرزندان فدایی وی هستند و آنچه که فرزندان آنان را جاودانه می‌نماید پاسداری شرافتمندانه خلق ماست.

 

در هر وجب از خاک کردستان که با خون شهیدان آغشته گشته، حیاتی نوین سربرآورده است. خلقمان در گَوَر که با شهیدان خود از قلعه‌های مقاومت و میهن‌دوستی بوده و در مبارزه با هزینه‌هایی که بر دوش کشیده همواره نقشی تعیین کننده داشته است امروز هم فرمانده قهرمان و شرافتمند دیگری را به نام ولات گَوَر به کاروان شهیدان بخشید.

 

در بسیاری از عرصه‌ها سمت فرماندهی را بر دوش گرفت

رفیق ولات در عنفوان جوانی- سال ١٩٩٣ به صفوف مبارزه آزادیخواهی کردستان پیوست و مدت مدیدی در عرصه‌های جنگ با فداکاری به وظایف انقلابی خود عمل نمود. از نخستین روز پیوستن به انقلاب و تا آخرین نفس همچون یکی از فرزندان شرافتمند خلق به رفیقی برای مبارزان، فرماندهان، انقلابیون و رفقای حزب خود مبدل شد. از شمال تا جنوب و از شرق تا روژاوای کردستان، از زاگرس تا آمَد و گارزان در هر چهاربخش کردستان رنج فراوانی را بر دوش کشید و در قلب خلق و رفقایش جای گرفت. از آغاز دوران مبارز‌ه خود تا وظیفه عضویت در شورای نظامی ه.پ.گ تمام وظایف سازمانی را بدون نقص و به شیوه‌ای موفق به انجام رساند. رفیق ولات بجز پیروزی گزینه‌ای دیگر را نمی‌پذیرفت و به چیزی دیگر بها نمی‌داد. در تمام عرصه‌های مبارزه از رفقای نمونه ارتش و حزب خود بود. چنان شخصیت انقلابی که ترس را در دل دشمن جای داد و با رنج و ایستار خود در دل خلق خویش جای گرفت. رفیق ولات کوشا و متواضع بود و آخرین وظیفه وی فرماندهی ایالت گارزان را بر دوش گرفت.

 

مبارز پ.ک.ک که میهن‌دوستی را در شخص خود به اوج رساند

رفیق ولات در برابر قتل‌عام، مرگ، شکنجه و ستمی که در تمام تاریخ علیه خلقمان اعمال گردیده بشدت خشمگین بود و حسابخواهی تاریخی از دشمن را همچون دَینی بر دوش خود می‌دید. رفیق ولات مزدوریگری و خیانت را غیر قابل بخشش می‌دانست و از آن به عنوان بزرگترین دشمن نام می‌برد، شهید ولات علیه مزدوریگری در کردستان به شیوه بدون وقفه مبارزه کرده و همچون مبارز واقعی پ.ک.ک با شعار "کردستان جایی برای نوکران و خیانتکاران ندارد" به اوج میهن‌دوستی در شخصیت خود رسیده بود.

 

فرزند نمونه خلق خود بود

خلق میهن‌دوست و شرافتمند گَوَر، لازم است که به داشتن فرزندانی همچون ولات سربلند باشید. اینکه فرزندی همچون ولات زندگی خود را وقف خلق خویش نمود و فارغ از واهمه برای دستیابی به آزادی جنگید و جان خود را در این راه فدا کرد مایه افتخار شماست. همچنین مایه مباهات شماست که چنین رفیقی را در مهیا کرده‌اید که همگان خواهان تداوم راه وی باشند. ولات تنها فرزند متعلق به گَوَر نیست بلکه فرزند لایق تمام ملت کُرد است. همچون رفقای مبارزه و به مثابه میراثدارانی که 'وفادای به آرمانهای شهیدان را سرآغاز انسانیت می‌داند' رفیق ولات را همچون دیگر رفقای شهید از یاد نخواهیم برد و با آرمانهای وی تجدید میثاق می‌نماییم. انتقام خون فرمانده ولات بسیار سنگین خواهد بود. مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم شهید ولات، خلق گَوَر و تمام ملت کردستان اعلام می‌داریم."