قندیل در تدارک جنش بزرگ نوروز ٢٧١٩ کردی است

کمیته برگزاری جشن نوروز در دامنه قندیل اعلام کرد: روز ٢١ مارس/ ١ فروردین جشن عمومی بزرگی در دامنه قندیل به مناسبت آغاز سال ٢٧١٩ کردی برگزار می‌گردد

محمد حسن رئیس مشترک شهرداری دامنه قندیل روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد. بیانیه با شعار " آزادی کردستان و فروپاشی اشغالگران؛ با الهام از روحیه مقاومتگرانه شیلادزی" آغاز شده است.

 

در بیانیه آمده است: روحیه مقاومت‌گری در شیلادزی همانا روحیه نوروز، آزادی کردستان و درهم شکستن اشغالگران است، خلق کرد در هر چهار بخش کردستان در حالی به استقبال نوروز می‌رود که بیش از هر مقطع دیگری به ماهیت حقیقی نوروز نزدیک شده است. احفاد کاوه‌ی آهنگر امروز در همه‌ی عرصه علیه ظلم ضحاک معاصر اردوغان و تبهکارانش مقاومت می‌كنند.

 

در ادامه به پیروزی‌های مبارزان در روژاوا و مقاومت تاریخی لیلا گووَن پرداخته و می‌گوید:"در حالی که مبارزان آزادیخواه نوید فروپاشی داعش را به ما می‌دهند، مقاومت لیلا گووَن و همراهانش برای در اهتزاز ماندن پرچم مقاومت علیه اردوغان- خلیفه واقعی داعش- امید به آزادی، آشتی، دمکراسی و صلح را برای خلق کرد و دیگر خلق‌های منطقه در پی دارد. در چنین برهه‌ای ما همچون ساکنان دامنه قندیل با سازماندهی ویژه به استقبال نوروز امسال و برگزاری جشن می‌رویم."

 

بیانیه به خلق کرد، آزادیخواهان و دوستان کرد فراخوان می‌دهد:"از قندیل سربه فلک کشیده، از قلعه مقاومت و انقلاب، تمام خلقمان در هر چهار بخش کردستان، دوستان کردها و آزادیخواهان را به شرکت در مراسم باشکوه این جشن تاریخی و ملی فرامی‌خوانیم."

شایان ذکر است که جشن بزرگ نوروز ٢٧١٩ قندیل با شرکت هنرمندان دیار درسیم، روتیندا، کوما چیای کورمنج، برهم شمامی، آواز چیا، کریم‌خان سورچی، رزگار و اسماعیل، گروه هنری شهید سرحد، جاسمی ساز، گروه رقص فلکور کردی و مهمانان ویژه برگزار می‌شود.