ك.ج.ك: حمله به عفرین، آغازی بر پایان حاکمیت ترکیه است

ریاست مشترک ك.ج.ك در بیانیەای بر ادامه مقاومت عفرین و مبارزه در شمال کردستان علیه ارتش اشغالگر ترکیه تأکید کرده و نوروز را زمانی برای شعله‌ور شدن آتش این مبارزه توصیف می‌کند.

ریاست مشترک ك.ج.ك در بیانیەای بر ادامه مقاومت عفرین و مبارزه در شمال کردستان علیه ارتش اشغالگر ترکیه تأکید کرده و نوروز را زمانی برای شعله‌ور شدن آتش این مبارزه توصیف می‌کند.

 

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان با اعلام آنکه با هیجان و مبارزه به استقبال نوروز می‌روند می‌گوید: در ایام نوروز مبارزه خلق و مقاومت عفرین خودنمایی می‌کند. هرچند برای حفاظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از ویرانی شهر جنگ جبهەای متوقف شده باشد اما در مرکز شهر و روستاهای عفرین مقاومت ادامه دارد. پیکارگران در شهری کوچک به مدت دو ماه ضربات کشندەای به دومین ارتش بزرگ ناتو زدند و میزان اراده آازدیخواهی خلق کرد را نشان دادند. خلقی که از چنین مبارزان فدائی ای برخوردار است ممکن نیست که شکست بخورد. آنچه که در عفرین روی داد نوید پیروزی کردها در همه بخش‌های کردستان است.

 

ریاست مشترک ك.ج.ك می‌افزاید: مقاومت در عفرین و باکور با روحیه نوروز ادامه پیدا می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که مبارزه در سراسر امسال ادامه خواهد داشت. جنگ جهانی سوم در خاورمیانه جریان دارد. کردها و خلق‌های آزادیخواه در یک سو، و در سوی دیگر نیروهای کشتارگر و مرتجع قرار دارند. ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ سرکردگی محور واپسگرایی در خاورمیانه را بر عهده دارد. آنها سعی می‌کنند از طریق هجوم خود را زنده نگه دارند. اما روزهای پایان فاشیسم نزدیک است. حمله به عفرین اما به آغاز سقوط حاکمیت ترکیه بدل خواهد شد. خلق ما و جهان آن روز را خواهد دید.

 

ك.ج.ك برای حضور گسترده در جشن‌های نوروزی فراخوان داده و اضافه می‌کند: نوروزی زمانی است که خواست دمکراسی و آزادیخواهی خلق کرد به وضوح نمایش داده شود. اراده مبارزه ما دهها، صدها و هزاران سال است که در نوروز شعلەور شده است. کردها ٢٦٣٠ پیش نوروز را به امید آزادی جوامع خاورمیانه بدل کردند و اکنون بیش از هر زمانی به آزادی نزدیک‌ترند.

 

ك.ج.ك همچنین ازعدم اتحاد به عنوان بزرگترین کاستی کردها یاد کرده و ضمن تأکید بر لزوم همبستگی خاطرنشان می‌کند آتشی که رهبر آپو در خاورمیانه روشن کرده است همەی نیروهای اشغالگر مرتجع را خواهد سوخت. این جنگ دهها ساله با رقم خوردن زندگی آزاد و دمکراتیك خلق‌ها به پایان خواهد رسید.